شناسهٔ خبر: 26122746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

با هدف ارتقای سطح تعاملات و اجرایی شدن تفاهمنامه های فیمابین برگزار شد؛

نشست مشترک مدیران شرکت گاز با هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی

نشست مشترک هیئت رئیسه خانه مطبوعات آذربایجان شرقی و شرکت گاز استان با رویکرد ارتقای تعاملات سازنده و فیمابین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در این دیدار صمیمی، اصحاب رسانه را بازوان مستحکم شرکت گاز در اطلاع رسانی، فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی و حفظ جان هم استانی های عزیز معرفی کرد و اظهار داشت: گاز طبیعی بدلیل ماهیت خطرآفرینی و بعد فاجعه بار حوادث مربوطه، همواره در صدر رخدادهای جامعه قرار داشته  و هر اقدامی حتی اگر منجر به نجات جان یک همشهری نیز شود ارزشمند خواهد بود.

93 درصد خانوار روستایی و 100 درصد خانوار شهری بهره مند از گاز طبیعی می باشند 

سیدرضا رهنمای توحیدی در ادامه به تشریح عملکرد شرکت گاز استان در حوزه گازرسانی شهری و روستایی پرداخت و افزود: هم اکنون 93 درصد خانوار روستایی و 100 درصد خانوار شهری بهره مند از گاز طبیعی می باشند که در آینده نزدیک و با اتصال روستاهای در دست اجرا به مدار مصرف گاز طبیعی، این رقم بهره مندی روستاها به 97 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به بیانات ریاست محترم جمهوری در سفر اخیر استانی درخصوص عملکرد مطلوب گازرسانی در خطه آذربایجان شرقی تصریح کرد: بنا به بیانات ریاست محترم جمهوری "در کجای دنیا ( حتی امریکا و اروپا ) این تعداد گازرسانی به روستاها و شهرها را داشته ایم؟ "

توحیدی با اشاره به این عملکرد قابل قبول اعلام کرد: حتی مرزی ترین نقاط استان که به کوهستانی و صعب العبورترین مسیرها معروف هستند، نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند گردیده اند.

در ادامه این نشست اسد فلاح رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی به عملکرد مطلوب شرکت گاز در حوزه اطلاع رسانی و شفاف سازی اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از این دیدار انتقال ایده های نو و به روز در ارتقای تعاملات سازنده و انعقاد تفاهم نامه های همکاری فیمابین در حوزه مسئولیت های اجتماعی و برنامه های رسانه ای از جمله برگزاری جشنواره مطبوعات با محوریت شمال غربی، نمایشگاه استانی مطبوعات، دوره های دانش افزائی در مبحث سواد رسانه ای و آموزش خبرنگاران تخصصی در حوزه انرژی و گاز، مدیریت و اجرای مشترک مسابقات ورزشی و ... می باشد.

 رسانه های گروهی، کاربردی ترین ابزار جوامع برای تولید و انتقال اطلاعات قلمداد می شوند

وی با تشریح رویکرد خانه مطبوعات استان در دوره فعالیت کنونی بر اهمیت تعامل فیمابین تاکید کرد و یادآور شد: در عصری که رسانه های گروهی، کاربردی ترین ابزار جوامع برای تولید و انتقال اطلاعات قلمداد می شوند، نقش عمده رسانه‌ها بویژه رسانه های محلی به عنوان بازتاب‌دهنده رویدادها ومشکلات منطقه‌ای در جهت‌دهی نیروها و برنامه‌ریزی‌ برای رفع نارسایی ها و توسعه کشور  بر کسی پوشیده نیست.

اسد فلاح، رییس خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی با اشاره به وظایف و ماموریت های این تشکل رسانه ای، کمک به اقتصاد رسانه های استان از طریق آموزش و ترویج شیوه های روزآمد مدیریت رسانه را از جمله برنامه های هدفگذاری شده خانه مطبوعات در بحث تعامل با مجموعه های استانی عنوان کرد و افزود: ایجاد بستری برای خدمات رسانه‌ای و آموزشی به ادارات، ‌نهادها و متقاضیان در جهت تأمین مخارج مطبوعات نیز بر اساس مفادی از وظایف تعریف شده برای خانه های مطبوعات استانی در چارچوب انعقاد تفاهمنامه های فیمابین موضوعیت پیگیری دارد که بجاست از امعان نظر و رویکرد مثبت دکتر رهنمای توحیدی مدیرعامل شرکت گاز استان بلحاظ همکاری با خانه مطبوعات در این راستا قدردانی کنم.

در راستای ارتقای سواد رسانه ای ، برگزاری کارگاه های تخصصی همواره دغدغه این تشکل رسانه ای بوده است

سعید ایریلوزادیان بازرس اصلی خانه مطبوعات استان نیز در ادامه طی سخنانی تاکید کرد: در راستای ارتقای سواد رسانه ای ، برگزاری کارگاه های تخصصی همواره دغدغه این تشکل رسانه ای بوده است.

ایریلوزادیان در ادامه تصریح کرد: برگزاری کارگاه های رسانه ای تخصصی درزمینه نفت، گاز  وانرژی باید یکی از نتایج خروجی این نشست باشد.

لازم به ذکر است در این نشست مشترک که مریم خدابخش ( نایب رییس خانه مطبوعات ) ناهید ابراهیم زاده ( دبیر خانه مطبوعات ) مرتضی شفیعی ( مدیر خانه ) و سعید ایریلوزادیان ( بازرس اصلی خانه مطبوعات ) نیز حضور داشتند، فتح اله زاده رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان با بیان دیدگاه ها و انتظارات متقابل این شرکت و اصحاب رسانه گفت: مهمترین هدف از تعاملات سازنده با اصحاب رسانه به عنوان یکی از ارکان اصلی اطلاع رسانی در جامعه، بکارگیری افکار و ایده های نو در بحث فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی در بین مشترکین می باشد.

تقدیر از روابط عمومی شرکت گاز توسط هیات مدیره خانه مطبوعات استان

خاطرنشان می شود در پایان این دیدار لوح تقدیر و یک جلد کلام الله مجید به پاس فعالیت، همکاری و تعامل ارزنده فتح اله زاده رییس روابط عمومی شرکت گاز با اصحاب رسانه استان، از طرف هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی به وی اهدا گردید.

 

 

نظر شما