شناسهٔ خبر: 2554620 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اولین کنفرانس علمی روش‌های آموزش قرآن کریم برگزار می‌شود

دارالقرآن خانه کارگر درنظر دارد با همکاری پژوهشکده برهان معرفت؛ کنفرانس علمی با موضوع " روش‌های آموزش قرآن کریم " در سه رشته حفظ، قرائت و مفاهیم برگزار کند.

صاحب‌خبر -

مهدی سلیمانی معاون آموزش دارالقرآن خانه کارگر گفت: دارالقرآن خانه کارگر درنظر دارد تا با همکاری پژوهشکده برهان معرفت کنفرانس علمی با موضوع " روش‌های آموزش قرآن کریم " در سه رشته حفظ، قرائت و مفاهیم را برای ارتقاء سطح علمی مربیان قرآن سراسر کشور برگزار نماید.

به گزارش ایلنا؛ وی گفت: این کنفرانس با هدف ارتقاء سطح علمی اساتید قرآن و بروزرسانی اطلاعات علمی ایشان، یکسان‌سازی روش‌های آموزش قرآن کریم در بین موسسات، استفاده از تجربیات گرانقدر اساتید برجسته آموزش‌های قرآن کریم و ایجاد روش نو در سیر حرکتی آموزش‌های علوم قرآنی در بین این جامعه برگزار می‌شود.

وی گفت: محتوای این کنفرانس علمی آموزشی در سه رشته قرائت، حفظ و مفاهیم با حضور اساتید برجسته کشور نظیر سیدمهدی سیف، محمدمهدی بحرالعلوم و مسعود وکیل برگزار م‌ شود که در رشته قرائت مباحثی نظیر مقدمات شروع روخوانی قرآن، سطوح رشته قرائت، توضیحاتی درمورد سطوح مختلف این رشته، مدت زمان آموزش آنها و بهترین روش‌های آموزش قرائت قرآن به سنین مختلف بیان می‌شود. در رشته حفظ مباحثی درمورد راه‌های ایجاد انگیزه برای حفظ قرآن، روش‌های مختلف حفظ، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب، چگونگی تثبیت محفوظات و تجربیات گرانقدر اساتید مورد بررسی قرار می‌گیرد و در رشته مفاهیم نیز مباحثی درباره تعریف صحیح فهم قرآن، روش‌های بهتر فهمیدن قرآن، روش‌های یادگیری ترجمه، روش‌های یادگیری قواعد عربی و روش‌های آموزش مفاهیم به سنین مختلف مطرح خواهد شد.

سلیمانی درخصوص مخاطبین این کنفرانس گفت: این کنفرانس ویژه مربیان و اساتید قرآن بالای ۱۸ سال از سراسر کشور که ملاک مربی بودن آنها تائیدیه موسسات قرآنی و علاقمندان به تدریس قرآن درصورت داشتن شرایط خاص است.

وی افزود: پس از پایان کنفرانس به افرادی که در این مراسم شرکت کرده‌اند؛ گواهینامه‌ای با امضای اساتید حاضر در کنفرانس و پژوهشکده برهان معرفت اعطا می‌شود.

وی در آخر گفت: این کنفرانس یک روزه ۲۷ آذرماه، مصادف با هفته پژوهش از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۴ در سالن همایش سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران برگزار می‌شود که متقاضیان می‌توانند تا ۲۴ آذر برای نام‌نویسی با شماره تلفن ۶۶۹۷۸۰۰۱-۰۲۱ تماس بگیرند یا عدد ۴ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۰۰۱۰۰ارسال یا به آدرس اینترنتی www. ehoda. com مراجعه کنند.

نظر شما