شناسهٔ خبر: 24851088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازگشت ۱۰ کارخانه راکد استان به چرخه تولید

خبرگزاری صداوسیما

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ واحد راکد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشته که برای ۹۲ نفر نیز اشتغال زایی داشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بازگشت ۱۰ کارخانه راکد استان به چرخه تولیدگفت: در سال ۱۳۹۶ حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان به واحد‌های تولیدی پرداخت شد.
داریوش دیودیده افزود: سال گذشته صدور جواز‌های تأسیس صنعتی و پروانه‌های بهره‌برداری رشد چشمگیری یافت به طوریکه سرمایه‌گذاری های صنعتی به بهره‌برداری رسیده به بیش از ۹۵۰ درصد رسید.
وی با اشاره به پیشرفت سه طرح بزرگ و مهم ازجمله پتروشیمی بویراحمد و گچساران و فسفات چرام، بیان کرد: با راه اندازی خط تولید این سه طرح، انقلابی بزرگی در ایجاد فرصت‌های شغلی در کهگیلویه و بویراحمد به وجود خواهد آمد.
دیودیده ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۷ به «حمایت از کالای ایرانی» با تمام توان همراه بخش خصوصی در جهت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برداشته و در راستای تولید کالای ایرانی تلاش‌ها دوچندان خواهد شد.
وی گفت:حدود نیمی از واحد‌های تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و بر اساس آمار‌ها بخش صنعت، ۳۶ درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.
 

نظر شما