شناسهٔ خبر: 24599145 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

استانداردهای ۸۵ گانه توسط یک خودرو داخلی پاس شد

صاحب‌خبر -
وزیر صنعت، معدن و تجارت تعمیق و ارتقای ساخت داخل خودروسازی را یکی از اهداف این وزارتخانه دانست، اما تصریح کرد: تحقق آن بدون استاندارد فاجعه است. استاندارد ایمنی، سرلوحه توسعه و ارتقای ساخت داخل خودروهاست.
محمد شریعتمداری که در مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه خودرو تجاری سایپا دیزل سخن می گفت،اظهار داشت :خطرناک بودن برخی جاده ها و وجود نقاط پرخطر و غیر ایمن را کتمان نمی کنیم، اما می‌توان با اعمال استانداردهای روز جهان در خودروها کاری کرد که در صورت بروز اتفاق، منجر به فاجعه نشود. البته ارتقای استاندارد خودروها دیر شده و باید اقدام های عاجل در این زمینه انجام شود.
وی افزود: درست است که مشتریان نیازمند خودرو هستند، اما به عنوان وزیر صنعت، با سازمان ملی استاندارد در زمینه ارتقای استانداردسازی خودروها همگام هستم و خودروهای کشور باید ایمن باشند.
وزیر صنعت از طراحی برنامه ای در سند سیاست گذاری های خودرویی کشور خبر داد و گفت: خودروسازی نمونه ای است که باید مشکلات خود را کاهش داده و خود را به نقطه تولید استاندارد برساند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران هم در این مراسم از پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه توسط یک خودرو داخلی خبر داد وگفت: در روزهای آینده نام آن اعلام خواهد شد.
به گزارش ایسنا، نیره پیروزبخت اظهار داشت: اجباری شدن ۸۵ استاندارد جدید از ابتدای دی‌ سال ۱۳۹۷ به معنای توقف تولید همه خودروها از آن زمان نیست. بلکه از این تاریخ بازرسی‌ها بر اساس استانداردهای جدید آغاز می‌شود و طبق تفاهم صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت زمانی را برای اجرایی شدن استانداردهای جدید در نظر می‌گیریم تا از یکم دی‌ ۹۷ که بازرسی‌ها آغاز می‌شود، خودروها بتوانند استانداردهای مربوطه را پاس کنند.
در این مراسم مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هم اعلام کرد: خودروی “کوئید” از محصولات گروه خودروسازی رنو فرانسه با قیمتی در محدوده ۳۰ میلیون تومان در آینده نزدیک جایگزین خودرو پراید در بازار خواهد شد که البته روی پلت‌فرم‌های این اتومبیل شش مدل خودرو مختلف تولید می‌شود.
محسن جهرودی در حاشیه مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه خودرو تجاری از سوی شرکت سایپا دیزل به مشتریان افزود: با وجود تقاضای بالا برای خودرو پراید در سطح جامعه، در برنامه ها و استراتژی های کلان گروه سایپا به دنبال جایگزینی برای آن هستیم.
وی در پاسخ به اینکه کدام خودرو داخلی است که به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد ایران استانداردهای ۸۵ گانه جدید را پاس کرده است، اظهار داشت: خودروی C3 که به صورت مشترک بین سایپا و گروه سیتروئن تولید ‌شده و تیر سال آتی وارد بازار خواهد شد،توانسته استانداردهای ۸۵گانه را پاس کند

برچسب‌ها:

نظر شما