شناسهٔ خبر: 24446478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پورابراهیمی در جلسه مدیران عامل ذوب‌آهن و صندوق بازنشستگی فولاد:

معوقات حقوق کارگران زغال‌سنگ تا پایان سال پرداخت می‌شود/ آغاز تحولات بزرگ در صنعت زغال کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از پرداخت عیدی و حقوق کارگران زغال‌سنگ تا پایان اسفند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، محمدرضا پورابراهیمی در تشریح جلسه‌ای که به منظور بررسی و رفع مشکل مطالبات شرکت‌های زغال‌سنگ کشور از ذوب آهن اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: به منظور بهبود وضعیت مالی شرکت‌های زغال‌سنگ مقرر شد تا افزایش قیمت زغال از ابتدای مهرماه سال 96 تا پایان سال اعمال شود و پرداخت مابه‌التفاوت سه ماهه مهر، آبان و آذر در پایان سال و پرداخت مابه‌التفاوت سه ماهه دی، بهمن و اسفند در اردیبهشت ماه سال آینده پرداخت شود.

وی در مورد این مصوبه گفت: پرداخت‌های ذوب‌آهن از محل افزایش قیمت به شرکت‌های زغالسنگ موجب بهبود وضعیت مالی این شرکت‌ها در پایان امسال خواهد شد.

پورابراهیمی دومین مصوبه این جلسه را پرداخت تمام مطالبات جاری به غیر از سنواتی شرکت زغالسنگ کرمان توسط ذوب‌آهن دانست و افزود: مقرر شد حداقل 50 درصد از مطالبات سنواتی نیز توسط شرکت ذوب‌آهن به شرکت زغالسنگ کرمان پرداخت شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به گزارش جامع مدیرعامل ذوب‌آهن مبنی بر نیاز این شرکت به زغال به منظور افزایش تولید و سرمایه‌گذاری انجام شده برای آغاز بهره‌برداری از کارخانه کک‌سازی شماره 2 ذوب آهن در سال آینده گفت: با توجه به این افزایش نیاز به میزان یک میلیون تن و کسری فعلی 200 هزار تنی شرکت ذوب‌آهن و نیز نیاز ایجاد شده از سوی شرکت‌های کک‌سازی میدکو در استان کرمان مصوب شد تا سقف تولید شرکت زغال‌سنگ کرمان توسط شرکت ذوب‌آهن خریداری شود و هیچگونه واردات زغال صورت نگیرد.

پورابراهیمی تصریح: بنابراین در سال آینده 2 میلیون و 200 هزار تن کسری زغال داریم که شرکت‌های زغال‌سنگ کشور باید تولید کنند، به این مفهوم که تمام معادن زغال‌سنگ در استان کرمان باید فعال شوند.

وی گفت: نحوه تامین مالی برای آغاز این تحولات طی جلسه‌ای در کرمان با حضور استاندار و مسئولان ارشد استان برگزار خواهد شد.

پورابراهیمی با اشاره به اهمیت اقتصادی موضوع تولید زغال در استان کرمان و نیاز روزافزون کشور به این محصول بیان داشت: در شهرستان راور معادن غیرفعال زیادی داریم که باید تمام آنها فعال شده و هیچ جوانی در راور بیکار نباشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خاطرنشان کرد: پیگیری استمهال یک ساله بدهی 130 میلیارد تومانی ذوب‌آهن به بانک‌ها براساس مصوبه کارگروه تسهیل از طریق کمیسیون اقتصادی انجام می‌شود تا بخشی از تسویه تعهدات به بانک‌ها نیز بابت تسویه مطالبات شرکت‌های زغالی پرداخت شود.

پورابراهیمی بیان داشت: امیدواریم با تسویه بدهی ذوب‌آهن اصفهان به شرکت زغال‌سنگ کرمان، معوقات حقوق و عیدی کارگران زغال‌سنگ تا پایان اسفند پرداخت شود.

نشست مشترک پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیرعامل و مدیران ارشد ذوب‌آهن اصفهان با حضور حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور و مدیران عامل شرکت‌های زغال‌سنگ کشور در محل کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.

انتهای پیام/چ

نظر شما