شناسهٔ خبر: 2393049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

استاندار گلستان:

خط آهن ايران – ترکمنستان – قزاقستان 12 آذر افتتاح مي شود

استاندار گلستان گفت: خط آهن ايران – ترکمنستان – قزاقستان با حضور رؤساي جمهوري سه کشور، 12 آذر ماه در اينچه برون افتتاح مي شود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، حسن صادقلو با بيان اينکه در اين آيين علاوه بر سه رئيس جمهوري، هشت وزير راه از هشت کشور حضور خواهند داشت، تصريح کرد: رئيس جمهوري اسلامي ايران ابتدا به استان وارد مي شوند و پس از آن با حضور در خاک ترکمنستان آيين افتتاح اوليه را انجام داده و سپس در نقطه صفر مرزي اينچه برون مراسم رسمي افتتاح انجام مي شود.
وي با اشاره به اينکه مهمترين و اصلي ترين بخش برنامه در ايستگاه راه آهن گرگان و با حضور 3 رئيس جمهوري انجام خواهد شد، گفت: رؤساي محترم سه کشور از اينچه برون تا گرگان به وسيله هلي کوپتر و يا قطار مرزي آمده و در جلسه افتتاح باشکوهي که تدارک ديده شده شرکت مي کنند.
وي افزود: رؤساي جمهوري سه کشور ايران، ترکمنستان، قزاقستان ( G.T.I) همچنين پس از برگزاري جلسات دوجانبه و سه جانبه در گرگان در ضيافت شامي که به ميزباني رياست جمهوري کشورمان در گرگان تدارک ديده شده شرکت مي کنند.
استاندار گلستان با تأکيد بر اهميت اين خط آهن براي استان گلستان گفت: اين کريدور ريلي يک افق براي توسعه استان است و ما بايد ارزش افزوده لازم را از آن ايجاد کنيم.
وي با بيان اينکه با راه اندازي اين خط آهن ما تبديل به کريدور شرق – غرب و شمال – جنوب خواهيم شد، خاطرنشان کرد: اين راه آرزوي کشورهاي آن سوي مرز است و از سويي ما نيز در کنار آن به دنبال تعامل سازنده و ايجاد منطقه آزاد تجاري و شهر متالورژي هستيم.

نظر شما