شناسهٔ خبر: 23898777 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

خطر اگزمای پوستی در کمین زنان خانه‌دار/آسیب های خانه تکانی

یک متخصص بیماری‌های پوستی گفت: اغلب زنان در ایام عید به دلیل استفاده زیاد از مواد شوینده به اگزمای پوستی مبتلا می‌شوند که توصیه می‌شود حتما از دستکش استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

دکتر نصرت پورسینا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اگزمای پوستی، اظهارداشت: اگزمای پوستی اغلب در ایام عید برای خانم های اتفاق می افتد که بیشتر به دلیل تماس زیاد با مواد شوینده رخ می دهند و افرادی که عادت ندارند از دستکش استفاده کنند در معرض خطر بیشتری هستند.

وی افزود: مواد پاک کننده و سفیدکننده های قوی سبب می شود تمام آب و چربی های پوست گرفته شود و خشک شود. این اتفاق در افرادی که پوست نرمالی دارند، دچار خشکی بیش از حد می شوند و همچنین دچار ترک های متعدد ظریفی میشوند که این ترک ها باعث نفوذ باکتری ها در پوست می شود.

پورسینا افزود: افرادی که سابقه‌ی اگزماهای قبلی دارند بیشتر در معرض این خطرات هستند. توصیه می کنم همه‌ ی  خانم ها به خصوص زنان خانه‌دار حتما در حین کار از دستکش استفاده کنند.

این استادیار دانشگاه درباره کمبود ویتامین دی در جامعه گفت: آمارها نشان می دهد میزان ویتامین دی خصوصا در بین خانم ها خیلی پایین است. حتما همه ی خانم ها و کودکان ویتامین دی خود را اندازه گیری کرده و در صورت لزوم این ویتامین را مصرف کنند.

وی ادامه داد:  تحقیقات نشان داده ویتامین دی از بروز بیماری پیسی تا حد زیادی جلوگیری می کند. ما میتوانیم ویتامین دی را از نور آفتاب دریافت کنیم اما به دلیل اینکه آفتاب سبب سوختگی و تیرگی پوست میشه سعی می کنیم که هم از غذا تامین کنیم و هم از قرص های ویتامین دی، به صورت هفتگی ویتامین مورد نیاز بدن را تامین کنیم. 

پورسینا تاکید کرد: مصرف قرص ویتامین دی حتما باید با اندازه گیری ویتامین بدن باشد تا فرد دچار اووردوز نشود زیرا مصرف بیش از حد این ویتامین فرد را دچار نوعی مسمومیت ویتامینه می کند که عوارض زیادی را به دنبال دارد.

این متخصص پوست و مو گفت: ویتامین D مورد نیاز بدن می بایست بین ۴۵ تا۱۰۰ باشد و باید از زیاد شدن میزان آن جلوگیری کرد.

پورسینا اظهار کرد: یکی دیگر از مسائلی که همواره مورد توجه همه بوده است موضوع پیری است. برای جلوگیری از پیری زود رس چند توصیه داریم. اول از همه دوری از آفتاب بیش از حد. خصوصا کارگرانی که روزی ۸ ساعت در معرض نور مستقیم خورشید هستند توصیه می کنیم از کلاه های لبه دار، عینک آفتابی و کرمهای ضدآفتاب استفاده کنند اما به هرحال پورسه‌ی پیری یک مسئله ی طبیعی ست اما ما میتوانیم تلاش کنیم که سالم پیر شویم.

این استادیار دانشگاه، گفت: دوری از محیط های آلوده، تغذیه مناسب و استفاده از مکمل هایی نظیرویتامین D و کلاژن سبب می شود پروسه ی پیری به تاخیر بیفتد و ما را سالم پیر کند. استفاده از این نوع مکمل ها سبب میشود علاوه بر به تاخیر انداختن چروک های زودرس پوست، از پوکی استخوان و ساییدگی مفاصل نیز جلوگیری کند.

نظر شما