بهگزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی ساداتی عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش خمین اظهار داشت: بستر توسعه فرهنگی، اقتصادی، معنوی و فرهنگی کشور در آموزش و پرورش نهفته است و مسئولان باید برای جبران عقب ماندگیها در این نهاد سرمایهگذاری کنند.
وی افزود: مهمترین نهاد کشور برای تعلیم و تربیت نسل آینده آموزش و پرورش است و لازم است به صورت تخصصی به آن پرداخته و مشکلات آن مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
فرماندار خمین تصریح کرد: تاثیر تعلیم و تربیت در پیشرفت اجتماع زیاد است چون اگر پرورش انسان صحیح باشد، انسان میتواند مشکلات خود را برطرف کند و مشکلاتی را که در راه پیشرفت و ترقی اقتصادی و اجتماعی است، از بین میبرد.
مدیر آموزش و پرورش خمین هم در این نشست گفت: با مشارکت خیران مدرسه ساز و نوسازی مدارس پژوهش سرای دانش آموزی و 2 مدرسه در حال ساخت است که برای تکمیل و تجهیز این طرحها نیاز به مشارکت بیشتر خیران است.
مهدی محمدی بیان کرد: سه آموزشکده دیگر در این شهرستان شامل 2 مدرسه 9 و 6 کلاسه در حواشی شهر و حریم مسکن مهر و یک مدرسه 12 کلاسه متوسطه اول در مرکز شهر نیاز است.
وی ادامه داد: برای تجهیز و نوسازی مدارس و تکمیل و ساخت طرحهای جدید آموزشی، اعتبارات دولتی محدود است که دستگاههای دولتی با همکاری و خیران نقش با مشارکت میتواند نقش کلیدی در ارتقا کمی و کیفی امکانات آموزشی برای دانش آموزان ایجاد کنند.
مدیر آموزش و پرورش خمین عنوان کرد: همکاری و مشارکت دستگاههای مختلف با آموزش و پرورش در حقیقت دستاورد رشد و تربیت انسانهای توانمندی است که در آینده میتوانند در پیشرفت کشور نقش آفرینی کنند.
محمدی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، برای انجام وظایف محوله نیازمند همکاری سایر دستگاهها در حوزههای سخت افزاری و نرم افزاری است چون این نهاد به عنوان نهادی است که با حوزه آموزش و تربیت دانش آموزان ارتباط مستقیم دارد.
وی اضافه کرد: امسال 18 میلیارد و 750 میلیون ریال برای طرحهای آموزشی این شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی مصوب شده که اگر تخصیص پیدا کند باز پاسخگوی اجرای طرحهای مورد نیاز نیست.
مدیر آموزش و پرورش خمین تصریح کرد: امسال 21 هزار متر مربع از محوطههای آموزشی خمین در سال تحصیلی آسفالت شد و همچنین هفت هزار و 37 متر مربع از مدارس و فضاهای آموزشی ایزوگام شده است و برای تعمیر و تجهیز مدارس در سال تحصیلی حدود یک میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی و کمک های خیران هزینه شده است.
محمدی بیان کرد: سال گذشته برای استمرار مدارس روستایی با جمعیت محدود کمتر از 10 نفر 35 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون 10 واحد مدرسه یک کلاسه روستایی در این شهرستان با یک مدیر آموزگار در چهار پایه فعال هستند و این روستاها براساس آمار جمعیتی و کاهش نرخ جمعیت دانشآموزی، به صورت چهار پایه در یک کلاس با یک مدیر آموزگار اداره میشوند.
مدیر آموزش و پرورش خمین عنوان کرد: براساس مقررات در دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی تحت عنوان ضوابط تشکیل کلاس و مدرسه، در مدارس روستایی با تعداد حداکثر 20 دانش آموز در سه یا چهار پایه یک کلاس و یک مدیر آموزگار اختصاص پیدا میکند.
انتهای پیام/
∎