شناسهٔ خبر: 23138317 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

رئیس مرکز اورژانس فارس خبر داد:

مسمومیت 238 استان فارسی با گاز مونوکسید کربن از ابتدای امسال/ راهکارهایی برای کاهش خطر مسمومیت

صاحب‌خبر -

مسمومیت 238 استان فارسی با گاز مونوکسید کربن از ابتدای امسال/ راهکارهایی برای کاهش خطر مسمومیتبه گزارش شیرازه، دکتر محمدرضا عالی منش گفت: از این تعداد، 102 مصدوم به مراکز درمانی در استان انتقال داده شده اند و برای 136 نفر در محل اقدامات درمانی انجام گرفت.

او در مورد مسمومیت بامونواکسید کربن توضیح داد: این مسمومیت که به خاطر  سوختن ناقص سوخت های فسیلی مثل بنزین، نفت، گازوئیل و یا سوخت ناقص زغال ایجاد می شود و یک گاز بدون بو است.

دکتر عالی منش افزود: این نوع مسمومیت با وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن و پیک نیک اغلب در فصل های سرد سال ایجاد می شود، نشانه های این نوع مسمومیت به صورت غیراختصاصی است و علائمی شبیه سرماخوردگی، سردرد، سرگیجه، سوزشچشم، بی حالی و ضعف ایجاد می کند.

او ادامه داد: در محیط‌ های سربسته مانند آپارتمان، اتاق، چادرمسافرتی به ویژه زمانی که راه‌های خروج هوا و تهویه آن بسته شده باشد، خطر مسمومیت با این گاز به شدت افزایش می‌یابد .

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس تاکید کرد: در صورت مشاهده چنین نشانه هایی، به سرعت می بایست درب و پنجره ها را باز کنیم، مصدوم را از محیط خارج کرده و پس از آن اقدام به بررسی باز بودن راه هوایی و شل کردن یقه های تنگ لباس و کمربند مصدوم شود، همچنین ضمن حفظ خونسردی، با اورژانس 115 تماس بگیریم.

انتهای پیام/


نظر شما