شناسهٔ خبر: 23137670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان:

توجه به سرمایه‌های انسانی لازمه پیشرفت در آموزش‌وپرورش است

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان گفت: ایجاد بسترهای حمایتی مادی و معنوی و برقراری فرهنگ پژوهش‌محوری در دستور کار آموزش‌وپرورش قرار دارد و توجه به سرمایه‌های انسانی لازمه پیشرفت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رشت، مهدی حاجتی ظهر امروز در هجدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران دانش‌آموز و فرهنگی استان ضمن گرامی داشت هفته پژوهش اظهار کرد: هفته پژوهش فرصتی برای تقدیر از زحمت کشان عرصه پژوهش است.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین افزود: با توجه به سیاست‌های ابلاغی سند تحول بنیادی از سوی مقام معظم رهبری، اهداف آموزش‌وپرورش در افق 1404 کاملاً مشخص ترسیم‌شده است و آنچه مهم است سند تحول را باید در دنیای اندیشه تعریف کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با توجه به اینکه نقش نیروی انسانی نقشی بی‌بدیل است، وجود هماهنگی و سازگاری در نیروی انسانی لازمه رسیدن به اهداف است.

حاجتی گفت: یکی از استراتژی‌های غالب سازمان آموزش‌وپرورش شناسایی افراد خلاق و متخصص است.

وی بابیان اینکه دانش‌آموزان گیلانی موفق به کسب رتبه چهارم کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی شده‌اند تصریح کرد: راه‌های عملی نوین در آثار این دانش‌آموزان به‌خوبی مشهود بود و اختراعات این دانش‌آموزان در حوزه معاونت ریاست جمهوری به ثبت رسیده است و این موفقیت‌ها در راستای شناسایی و شکوفایی استعدادهای این دانش‌آموزان به وقوع پیوست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان بابیان اینکه گیلان سرشار از ظرفیت‌ها و استعدادهای نهفته برای رسیدن به شکوفایی است افزود: ایجاد بسترهای حمایتی مادی و معنوی و برقراری فرهنگ پژوهش محوری در دستور کار آموزش‌وپرورش قرار دارد و توجه به سرمایه‌های انسانی لازمه پیشرفت در آموزش‌وپرورش است.

حاجتی گفت: نگاه ما باید به منابع انسانی به‌عنوان سرمایه‌های روی زمین معطوف گردد و باور به توانایی‌ها و خلاقیت‌های این منابع از رموز موفقیت در آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به نقش مدارس در امر پژوهش خاطرنشان کرد: مدرسه می‌تواند زمینه‌ها و موقعیت‌های مختلف پژوهشی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان فراهم کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان بابیان اینکه شکاف بین مدیران استراتژیک با محورهای عمومی کارکنان با ایجاد پلی به نام مدل کاهش می‌یابد اظهار کرد: اهداف آموزش‌وپرورش باید کاهش این شکاف باشد.

حاجتی با اشاره به اینکه اگر موانع امر تعلیم و تربیت توسط پژوهشگران به تجزیه‌وتحلیل گذاشته شود افزود: پژوهشگران باید روی مسائل مختلف در حوزه‌هایی چون حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آموزش‌وپرورش پژوهش نموده و دلایل ناهماهنگی را به دست آورند و در اختیار مدیران قرار دهند.

وی تصریح کرد: باوجود موانع اقتصادی بسیار همچنان پژوهش در آموزش‌وپرورش گیلان با قوت و موفقیت‌های روزافزون همراه است.

انتهای پیام/ن