شناسهٔ خبر: 23131842 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج:

اولیا باید مسئله آموزش خانواده را به صورت جدی از مدیران مطالبه کنند

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در مجمع علمی آموزشی مدرسان آموزش خانواده گفت: اولیا باید مسئله آموزش خانواده را از مدیران به صورت جدی مطالبه کنند تا بتوانیم نهضتی برای آموزش خانواده و کیفی شدن مدارس به وجود بیاوریم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش پانا کردستان، سید فواد حسینی مدیر آموزش و پرورش در این نشست گفت: سنندج از شهرهایی است که به صورت جدی در معرض آسیب‌های اجتماعی است و اولیا باید مسئله آموزش خانواده را از مدیران به صورت جدی مطالبه کنند تا بتوانیم نهضتی برای آموزش خانواده و کیفی شدن مدارس به وجود بیاوریم.

حسینی افزود: رویکرد فعلی ما حرکت به سمت افزایش مشارکت‌هاست و تلاش داریم تغییراتی در رویکرد برای افزایش مشارکت‌ها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید در تصمیم‌گیری‌های مدرسه والدین فعال باشند؛ ادامه داد: حتی می‌شود مدیر مدرسه با نظر شورای معلمان و انجمن مدرسه معرفی شود، البته این در حد پیشنهاد است که عمل شدن آن آثار مثبتی دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل نیازهای مالی آموزش و پرورش، تصور نادرستی ایجاد شده است که وقتی آموزش و پرورش سخن از مشارکت والدین می‌گوید اذهان به سمت مسائل مالی می‌رود و والدین را دل زده می‌کند؛ این مسئله باید توسط انجمن‌ها مدیریت شود و در جلسات آموزش خانواده، فقط یک جلسه مسئله مشکلات مالی مطرح شود.

حسینی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را دانش افزایی و ارتقاء صلاحیت حرفه ای و مهارت مدرسان پذیرفته شده عنوان کرد  و افزود: رسالت اصلی انجمن اولیاء و مربیان فراهم‌سازی بستر مناسب برای مشارکت آگاهانه اولیاء در فرایند مدرسه و تعلیم و تربیت فرزندانشان است ؛ چرا که لازمه توفیق در فرایند تعلیم و تربیت تعامل و مشارکت سازنده خانه و مدرسه است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه های متنوع آموزشی برای خانواده ها در سطح مدارس ناحیه ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان می تواند در روش و برنامه های تربیتی خانه و مدرسه هماهنگی ایجاد کند و این هماهنگی و هم افزایی به اثر بخشی بیشتر فعالیت ها منجر شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج اثر بخشی به فعالیت و حضور خانواده ها در مدارس را مهمترین راهبرد حوزه کاری خود نام برد و اضافه کرد: اگر حضور خانواده ها در مدارس آگاهانه باشد، بر اثر بخشی بیشتر برنامه ها تاثیر مثبت خواهد گذاشت و کمک می کند تا مدارس با سرعت بیشتری اهداف کلان تعلیم و تربیت را ادامه دهند.

درابتدای این  جلسه اعضای انجمن و اولیاء مرکزی و مدرسان آموزش خانواده و کارشناسان هر کدام   نظرات خود را در این مورد بیان کردند.