موضوع بزرگترین قرارداد تاریخ شرکت دیزنی، قرارداد 52.4 میلیارد دلاری خرید بیش از 12 شبکه تلویزیونی استودیوی تولید فیلم و شرکتهای بینالمللی پخش تلویزیون فاکس، به یک معما تبدیل شده است. چرا در شرایطی که آینده در پخش آنلاین است، دیزنی باید شبکههای تلویزیونی را خریداری کند و چرا فاکس با وجود درآمدزابودن، حاضر است به دیزنی فروخته شود؟ خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ، روز دوشنبه این پرسش و چند مسئله دیگر را در قالب یک سؤال و جواب کوتاه پاسخ گفته است. مخلص کلام اینکه دیزنی مانند فیسبوک، گوگل، آمازون و نتفلیکس که به شرکتهای سرگرمی یاد دادهاند بهدنبال ارتباط مستقیم با مشتریانی باشند که میخواهند از هزینههای بالای خرید محصولات سرگرمی از اپراتورهای تلویزیون کابلی خلاص شوند، قصد دارد همزمان تولید سرگرمی و عرضه اینترنتی را بیشتر در اختیار بگیرد.
دیزنی همچنان برنامههای شبکههای خبری ESPN و ABC را از طریق پرداخت تلویزیونی میفروشد و از اکران فیلمهایش در زنجیره سالنهای سینما درآمد کسب میکند، اما برنامهای راهبردی برای ارائه خدمات سرگرمی اینترنتی نیز دارد. دیزنی تلاش خواهد کرد تا برای خدمات آنلاین خود مخاطبان انبوهی جلب کند، بدون آنکه آنها را از شبکههای تلویزیونی خود بتاراند و با استفاده از مزایای رقابتی که این ادغامها برای آن ایجاد میکند، رقبای قدری مانند نتفلیکس را کنار بزند.
چرا دیزنی، فاکس را میخرد؟
صاحبخبر -