شناسهٔ خبر: 23049628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نادیده گرفتن حریم و سد معبر کردن مسیر به دور از انصاف است + تصاویر

اگر با خاطیان برخورد قانونی نشود در ادامه این روند به حتم عابران در آینده نه چندان دور از مزیت های تردد از پیاده روها محروم خواهند شد که این به هیچ وجه با حقوق شهروندی سنخیت ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، متاسفانه رفته رفته این پدیده مذموم و ناپسند به شکل فرهنگ غلط در می آید و اگر با خاطیان برخورد قانونی نشود در ادامه این روند به حتم عابران در آینده نه چندان دور از مزیت های تردد از پیاده روها محروم خواهند شد که این به هیچ وجه با حقوق شهروندی سنخیت ندارد.

شماری از مردم شهر قدس از پارک شدن خودروها در پیاده روها و گذرگاه های پیاده و همینطور دستفروشانی که پیاده رو را مسدود می کنند و کسبه ای که خیابان را ویترین مغازه خود می داند به عنوان نقض حقوق شهروندی یاد کرده و با ابراز گله و ناراحتی از این اقدام، اظهار داشتند: پیاده روها محل پارک خودروها نیست و ماموران راهنمایی و رانندگی و مسوولان سد معبر شهرداری باید با اتخاذ تدابیر جدی تر جلوی این کار ناخوشایند که نقض قوانین و مقررات محسوب می شود را بگیرند.
این افراد از ماموران راهنمایی و رانندگی درخواست داشتند در موقع مشاهده این تخلف اغماض نکنند و علاوه بر جریمه خودروها، وسیله نقلیه پارک شده در حریم پیاده روها را به پارکینگ پلیس انتقال دهند تا حقوق عابران تضییع نشود.
یک شهروند قدسی گفت: صاحبان خودروها یقین بدانند که پارک کردن خودرو به عنوان یک اقدام بسیار ناپسند، موجب مزاحمت و تضییع حقوق عابران پیاده است و باید این عادت و رفتار غلط تغییر کند.
مهدی نبی لو افزود: وقتی عابران با خودروهای پارک شده در پیاده روها مواجه می شوند به ناچار از سواره رو تردد خواهند کرد که این نیز ممکن است خطر برخورد با وسایط نقلیه عبوری را به همراه داشته باشد.
یک شهروند دیگر نیز گفت: پارک خودروها در محل آمد و شد عابران پیاده در شهر قدس بویژه در مرکز شهر در مقابل درب های ورودی منازل رفته رفته به حالت عادی در می آید و نیاز به اتخاذ تدابیر و برخوردهای قانونی از سوی عوامل راهنمایی و رانندگی است تا این کار غیرمنطقی، کم کم به عادت و فرهنگ تبدیل نشود.
سهیلا هلیلی موگویی افزود: تجاوز رانندگان و صاحبان خودروها به حریم عابران پیاده از نظر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب می شود و این افراد در صورت نادیده گرفتن حقوق عابران پیاده و به خطر انداختن جان آنها باید مورد اعمال قانون قرار گیرند.
شهروند دیگری نیز گفت: وقتی صاحبان خودروها هنگام سبز بودن چراغ راهنمایی و رانندگی در چهار راه خیابان صاحب الزمان(عج)، نسبت به بی توجهی عابران معترض شده و با زدن بوق های ممتد، تذکر می دهند که نوبت عبور وسایط نقلیه است پس چطور می توانند با پارک کردن خودرو، نقض قانون کرده و حقوق شهروندی عابران پیاده را نادیده بگیرند.
فاطمه کریمی افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی نیز به حتم نباید از کنار این معضل مهم ساده رد شوند و حداقل برای ایجاد نظم و انضباط هم که شده به صاحب این خودروها تذکر دهند.

سیدمحسن میراحمدی افزود: پلیس، مجری قانون است و بر اساس قانون و بر حسب وظیفه، نمی تواند نسبت به پارک خودرو در حریم پیاده روها، بی تفاوت باشد و به حتم ماموران راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده با افراد خاطی برخورد قانونی خواهند کرد.

انتهای پیام/ م

نظر شما