شناسهٔ خبر: 23048698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش سبزوار:

پژوهش راهی برای اثربخشی محتوای درسی است

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: پژوهش راهی برای اثربخشی و تحلیل محتوای کتاب‌های درسی آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیرسبزوار،حسن محرابی امروز در مراسم تجلیل از معلمان پژوهشگر و برتر جشنواره پژوهش در سبزوار با بیان اینکه ارتقای سطح اثربخشی و افزایش مهارت ها در مدارس و آموزش و پروش از گذرگاه پژوهش است، گفت: معلمان پژوهش گر به دانش آموزان می آموزند که چگونه مسائل را از طریق پژوهش و کاوش از دل دروس درآورده و عملیاتی کنند.

 

وی با بیان اینکه یکی از اهدافی که در آموزش و پرورش سبزوار به صورت جدی دنبال شده است ایجاد ارتباط جامعه و دانش آموزان از طریق پژوهش و کاوش بوده است، تصریح کرد: در این راستا ایجاد پژوهش سرای معلمین برای فراگیر کردن امر پژوهش در بین این قشر از جمله اقدامات بوده است.

 

محرابی در ادامه با با بیان اینکه یکی از دلایل مهم غیر عملیاتی بودن بخشنامه ها و دستوراتی که از مراجع بالادستی به شهرستان ها می رسد را نبودن مدیران در میدان و عدم انجام کارهای پژوهشی درسطح جامعه است، عنوان کرد: وقتی مدیران از شرایط موجود درروستاها و شهرستانها بی خبر هستند نمی توانند دستورات متناسب با وضع موجو ارائه کنند.

 

مدیر آموزش و پروش سبزوار با بیان اشاره به اینکه متاسفانه در بسیاری از حوزه های اموزش و پروش فعالیت ها به صورت جزیره ای و بدون ارتباط با هم انجام می شود، تاکید کرد: پژوهش به عنوان حلقه واسط و فعالیت ها و راهکار عملیاتی کردن برنامه ریزی های کاغذی باشد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما