شناسهٔ خبر: 22961167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار خمین:

خمین در جایگاه نخست تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی قرار دارد

خمین- فرماندار شهرستان خمین گفت: ظرفیت لازم برای توسعه اشتغال روستایی و کارآفرینی در خمین فراهم است و این شهرستان در حوزه تسهیلات پرداختی در جایگاه نخست استان مرکزی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی ساداتی پیش از ظهر سه شنبه در کارگروه اشتغال روستایی شهرستان خمین اظهار داشت: ظرفیت برای اشتغالزایی روستایی و کارآفرینی در خمین فراهم است و امید داریم با پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب، فرآیندهای اشتغالزایی روستایی شتاب بیشتری بگیرد.

فرماندار شهرستان خمین افزود: با توجه ویژه مقام معظم رهبری و دولت، شرایط و بسترهای لازم در روستاها برای کار آفرینی و کاهش نرخ بیکاری ایجاد شده است.

ساداتی مهمترین دغدغه مسئولان و مردم شهرستان خمین را بیکاری برشمرد و بیان کرد: کاهش چهار درصدی نرخ بیکاری در خمین با تلاش و همت کار آفرینان انجام گرفته که یک حرکت رو به رشد تلقی می شود اما راضی کننده نیست و بایستی اقدامات لازم در مسیر رفع معضل بیکاری، در یک فضای همدلی و انسجام شتاب بیشتری بگیرد.

فرماندار شهرستان خمین گفت: کاهش قیمت زمین در شهرک های صنعتی، معافیت های مالیاتی و قرار گرفتن نام خمین در لیست مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور از شرایط و بسترهای مهمی است که دولت در اختیار کار آفرینان قرار داده و باید از این ظرفیت ها برای توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بهره لازم را ببریم.

ساداتی خاطرنشان کرد: بانک های عامل و دستگاه های اجرایی بایستی در خصوص پرداخت تسهیلات همکاری لازم را با کارآفرینان داشته باشند ضمن اینکه سرمایه گذاران نیز طبق ضوابط و مقررات برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

گفتنی است در این کارگروه ۷۴ طرح کارآفرینی روستایی شهرستان خمین مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد ۳۰طرح مربوط به نوسازی و تجهیز گلخانه ها بود که متقاضیان هر کدام درخواست یک میلیارد ریال تسهیلات داشتند.

نظر شما