شناسهٔ خبر: 22924033 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تذکر شورا به عدم ارایه گزارش ماهانه شهردار از درآمدها و هزینه‌ها

خبرگزاری شبستان: نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص عدم ارایه گزارش ماهانه از درآمد و هزینه‌های شهرداری تهران تذکر داد.

صاحب‌خبر -

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، سیدحسن رسولی، در بیست و هشتمین جلسه شورا گفت: به شهردار تهران در خصوص عدم ارایه گزارش ماهانه از وضعیت درآمد و هزینه های شهرداری به شورای شهر تهران تذکر می دهم.

 

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهرداری نهادی عمومی و غیردولتی است که به صورت درآمد و هزینه اداره می شود. از آنجا که هزینه اداره شهر نیز توسط شهروندان پرداخت می شود بنابراین اطلاع آنان از نحوه تخصیص منابع و مدیریت امور مالی شهرداری یکی از حقوق مسلم شهروندی است.

 

رسولی ادامه داد: در عمل به وظایف نمایندگی به استناد بر مفاد ماده 79 قانون شهرداری ها و با توجه به بند پنج ماده 8 وظایف خزانه دار شورا مندرج در این آیین نامه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها مصوب فروردین 78 هیئت وزیران باید شهرداری نسبت به ارسال حساب درآمد و هزینه ماهانه همراه با اظهارنظر برای بهره برداری و ارایه گزارش در صحن شورا اقدام کنند.

 

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: به عنوان خزانه دار شورای شهر در خصوص عدم ارسال گزارش از وضعیت درآمد و هزینه های شهرداری تهران به صورت ماهانه به خزانه داری شورای شهر تذکر می دهم.

 

وی با بیان اینکه گزارشات سه ماهه گذشته به شورا ارسال شود، گفت: سیاست و رویکرد مدیریت جدید شهر تهران روشنگری و شفاف سازی است.

 

رسولی یادآور شد: ارایه مستمر گزارش از درآمد و هزینه های شهرداری به افکار عمومی یکی از ابزار تحقق سیاست روشنگری و شفاف سازی است. 

نظر شما