به گزارش پانااز لرستان ، خدانظر دریکوند افزود : اگر زبان و ادبیات فارسی را بدون 5اثر مهم دیوان حافظ ، مثنوی معنوی مولانا ؛ بوستان و گلستان سعدی، شاهنامه فردوسی در نظر بگیریم ، متوجه خسارت و خسران زبان و ادب فارسی خواهیم شد .
وی خاطر نشان کرد : این نخبگان و شاعران بزرگ در محیط هایی رشد کرده اند که امکانات چندانی وجود نداشته و استعداد بالقوه آنان مهمترین مولفه ای بوده که توانسته آنها را رشد دهد .؛لذا باید اعتقاد داشت که مناطق عشایری هم می تواند بستر تربیت و پرورش دانش آموزانی باشد که شاید بتوانند در آینده جا پای این بزرگان بگذارند.
دریکوند ادامه داد : برخی موارد نخبگان جامعه در مناطقی رشد می کنند که انسان حیرت می کند که با وجود نبود امکانات و تجهیزات مناسب چگونه توانسته اند مسیر ترقی و پیشرفت را طی کنند .
وی در ادامه به تنگناهای اعتباری آموزش و پرورش اشاره کردو ادامه داد : در حوزه فضاهای آموزشی ، فرسوده و قدیمی بودن مدارس ما را رنج می دهد و ضرورت دارد برای نوسازی ، بهسازی و مقاوم سازی آنها با مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی اقدام کرد .
دریکوند در ادامه تاکید کرد : در حوزه تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی اقدامات خوبی در حوزه مدارس عشایری صورت گرفته و خیرین هم حضور بسیار خوبی در این حوزه داشته اند .
وی در ادامه اقتدار را لازمه راهبری آموزشی عنوان کردو افزود : اگر مجموعه به مدیر آموزشی اعتماد کنند و شایستگی او را قبول داشته باشند اقتدار به وجود می آید .
دریکوند تصریح کرد : اگر معلمان ببینند که مدیر آموزشی لیاقت و شایستگی لازم را دارند به راحتی او را می پذیرند و در انجام فعالیت با او همکاری و همراهی می کنند .
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد : آموزش و پرورش تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا دانش آموزان عشایری بتوانند عدالت آموزشی را درک کنند .
رئیس آموزش و پرورش عشایری هم بر نقش و جایگاه عشایر تاکید کردو گفت : لازمه تحقق اهداف کلان تعلیم و تربیت توجه به دانش آموزان عشایری است .
نصراله بازگیران افزود : اگر می خواهیم شاهد تربیت نسلی قانون مدارو شهروندانی مطلوب باشیم باید به دانش آموزان عشایری توجه کنیم .
وی ادامه داد : از جمله افتخارات دستگاه تعلیم و تربیت توجه و اهتمام به توسعه عدالت آموزشی است و امروز با توجه مسئولان و نگاه مثبت خیرین شاهد توجه خاص به دانش آموزان عشایری هستیم .
نظر شما