شناسهٔ خبر: 22781591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نشست شورای امنیت درخصوص کره شمالی بدون نتیجه مشخص پایان یافت

تهران – ایرنا – نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که روز چهارشنبه برای بررسی آخرین آزمایش موشکی کره شمالی تشکیل شده بود، بدون نتیجه‌گیری مشخصی پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در این جلسه از دیگر کشورها خواست که تمامی روابط خود با کره شمالی را قطع کنند.
وی از تماس تلفنی رئیس جمهوری آمریکا با همتای چینی خود خبر داد که برای درخواست قطع صادرات نفت به پیونگ یانگ انجام شده بود.
هیلی مدعی شد: اگر جنگ شود، رژیم کره شمالی به طور کل نابود خواهد شد.
فرانسوا دولاتر نماینده فرانسه هم در این نشست از اعضای شورای امنیت خواست که تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را شدت بخشند.
«کورو بسشو» نماینده ژاپن که در همسایگی کره شمالی قرار دارد، از جمله دیگر کشورهایی بود که خواستار تشدید فشارها علیه این کشور شد.
چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا اعضای دائمی و بولیوی، مصر، اتیوپی، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، سنگال، سوئد، اوکراین و اروگوئه اعضای غیردائمی کنونی شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.
دامنه تحریم‌های کره شمالی در آخرین قطعنامه این شورا به منع واردات منسوجات از آن و بکارگیری کارگران این کشور رسیده و سقفی هم برای صادرات نفت به پیونگ یانگ در نظر گرفته شده بود.
پیونگ یانگ بامداد چهارشنبه موشکی قاره پیما را به سمت دریای ژاپن شلیک و اعلام کرده بود که از این پس تمامی خاک آمریکا را در تیررس خود دارد؛ موضوعی که نگرانی واشنگتن و متحدانش را در منطقه به همراه داشت.
شبس ** 9386 *1488* مترجم: مهران معینی جم*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما