شناسهٔ خبر: 2277859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشهد؛

آغاز برداشت زعفران مزارع کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از آغاز برداشت طلای سرخ از سطح 5 هزار و 500 هکتار اراضی زعفران در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ،سید ابوالقاسم موسوی ،اظهار داشت: با آغاز فصل برداشت طلای سرخ در دو بخش مرکزی و کوهسرخ کاشمر، متأسفانه کشاورزان از میزان گل‌دهی و تولید این محصول ابراز نارضایتی می‌کنند.

وی با بیان این که سرمای زمستان سال گذشته، گرمای شدید تابستان و نیز کاهش نزولات آسمانی سبب تشدید خشکسالی و کاهش دبی منابع آبی شهرستان و در نتیجه کاهش تولید محصول زعفران در کاشمر شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش دبی منابع آبی، آبیاری کافی به این محصول انجام نشده است و این امر کاهش تولید طلای سرخ را در امسال به همراه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به این که با بررسی کارشناسان امسال زعفران‌کاران این شهرستان با کاهش تولید روبه‌رو هستند، گفت: اعلام قطعی میزان کاهش تا پایان برداشت امکانپذیر نیست اما به زعفران‌کاران توصیه می‌شود نسبت به آبیاری‌های مورد نیز در پنج مرحله شامل بسارآب، زاج آب، آبیاری اول اسفند، آبیاری آخر اسفند و زرد آب غافل نشوند.

وی به زعفران‌کاران پیشنهاد کرد تا در بهمن ماه برای افزایش رشد رویش و سبزینگی محصول اقدام به محلول پاشی با کودهای ریز مغذی کنند و تا قبل از زرد شدن کامل برگ‌ها در بهار سال آینده از برداشت علوفه مزارع و یا چراندن آن خودداری کنند؛ تا با تقویت و رسیدگی به این محصول، سال آینده عملکرد خوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/م

نظر شما