شناسهٔ خبر: 22714743 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دو نوجوان مسلمان نرم افزار مبارزه با اسلام‌هراسی طراحی کردند

حوزه/ دو نوجوان مسلمان نرم افزار کاربردی جدیدی را برای به چالش کشیدن اسلام‌هراسی طراحی کردند. این نرم افزار که «اسلام را بیاموزید»نام دارد با هدف آگاهی رسانی و پاسخ دادن به پرسش‌ها درباره اسلام ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دو نوجوان مسلمان در دوبی، نرم افزار کاربردی جدیدی برای مبارزه با اسلام هراسی طراحی کردند. این نرم افزار به هدف آگاهی‌رسانی و ارائه اطلاعات اولیه  درباره دین اسلام طراحی شده و «اسلام را بیاموزید» نام دارد.

رایان و عمر احمد، این دو برادر نوجوان 12 و 14 ساله در این نرم افزار اطلاعات اولیه و پرسش های مورد بحث درباره دین اسلام را گردآوری کرده‌اند و یک نرم افزار کاربردی در این زمینه، برای پاسخ گویی به سئوالات غیرمسلمانان و آشناسازی کاربران با دین اسلام و قرآن طراحی کرده‌اند. آن‌ها که از افزایش روزافزون اسلام‌هراسی به ویژه در جوامع غربی ابراز نگرانی کرده‌اند، این نرم افزار کابردی را به هدف مبارزه با موج جدید اسلام‌هراسی و دادن پرسش‌ها و جواب گویی به اسلام ستیزان ایجاد کردند.

برخی جنبه‌های این نرم افزار شامل آشنایی با شهادتین، آیه قرآن در هر هفته، به علاوه سوءبرداشت‌ها و کلیشه‌ها درباره اسلام است. طراحان این نرم افزار همچنین قصد دارند دو جنبه دیگر «جامعه در اسلام» و «حقوق زنان در اسلام» را نیز به نرم افزارشان اضافه کنند.

نظر شما