شناسهٔ خبر: 2271278 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لاریجانی: زمینه هایی برای تفاهم در کلیت مذاکرات وجود دارد

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی درمورد دور نهایی مذاکرات ایران و گروه 1+ 5 در وین گفت: زمینه هایی برای تفاهم در کلیت مذاکرات وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی لاریجانی امروز ( جمعه ) پیش از عزیمت به جیبوتی در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران افزود: تا آنجایی که به من اطلاع دادند طرفین مذاکرات جدی داشته اند و اگر چارچوب هایی را که تاکنون وضع شده است ، مرور کنیم زمینه هایی برای تفاهم در کلیت وجود دارد.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی مجال خوبی برای تفاهم وجود دارد به شرط این که نگاه های عادلانه و عاقلانه ای وجود داشته باشد.

رییس مجلس ادامه داد: در برخی زمینه ها هنوز اختلاف نظر سیاسی در دیدگاه های دو طرف مطرح است و فاصله هایی وجود دارد که باید در مذاکرات نهایی حل و فصل شود.

وی گفت: تصوری در ذهن برخی از مسئولان آمریکایی وجود دارد که برخی از بیاناتشان نشانگر آن است، چرا که تصور می کنند در این مذاکرات آنچه در نظرشان از روز اول بود باید محقق شود در حالی که این درست نیست.

رییس مجلس با تاکید بر اینکه مذاکرات زمانی حاصل می شود که شرایط دو طرف در نظر گرفته شود، آنچه ایران ارائه کرده است از انعطاف های خوبی برخوردار است و فکر می کنم با این ملاحظه می توانند طرفین مذاکرات به جمع بندی برسند.

وی گفت: گروه 1+5 باید از فرصت کنونی مذاکرات استفاده کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: نمایندگان ایران در مذاکرات آمادگی و علاقه مندی دارند که مذاکرات موفق باشد و براین اساس می توانند به چارچوبی در توافقات دست یابند.



* سفر به جیبوتی

لاریجانی همچنین در مورد سفر به جیبوتی گفت: این سفر بسیار کوتاه است اما از آنجا که جیبوتی کشور دوست و در شاخ آفریقا است برای ما مهم است.

رییس مجلس با بیان اینکه ایران و جیبوتی در مسایل مهم منطقه ای همکاری های خوبی داشته اند، خاطرنشان کرد: این دو کشور در مسئله مقابله با دزدی های دریایی با یکدیگر همکاری داشته اند و جیبوتی در این زمینه مسوولیت پذیرانه عمل کرده است.

به گفته وی، گسترش همکاری های پارلمانی از جمله اهداف این سفر است.

لاریجانی با اشاره به این که رییس مجلس جیبوتی نیز در گذشته به ایران سفر کرده است، گفت: ساختمان جدید مجلس جیبوتی با همکاری مهندسان ایرانی ساخته شده است و 13 رییس مجلس کشورهای آفریقایی در مراسم گشایش این ساختمان حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در این سفر با روسای مجالس کشورهای آفریقایی حاضر در مراسم دیدار و گفت و گو خواهم کرد.

سیام**9121** 9012**1581

نظر شما