شناسهٔ خبر: 22694399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحقق آرزوی دیرینه قالیبافان

اجرای آزمایشی طرح بیمه قالیبافان برای نخستین بار در آذربایجان شرقی از شهرستان بستان آباد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

تحقق آرزوی دیرینه قالیبافانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد نظریمدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آربایجان شرقی در بستان آباد  با بیان اینکه تاکنون به علت عدم قبول تامین اجتماعی برای بیمه کردن قالیبافان، این قشر از مزایای بیمه محروم و نگران آینده خود بودند افزود: طرح بیمه قالیبافان برای تامین آتیه روستاییان و عشایر که بیشتر آن‌ها به قالیبافی اشتغال دارند، گامی ارزشمند به شمار می‌آید.


محمدنظری ، در این طرح، متقاضیان حائز شرایط به صورت اختیاری و در صورتی که بیمه اجباری نداشته باشند، با احتساب سطح درآمد، فقط ۵ درصد حق بیمه را بصورت سالانه پرداخت خواهند کرد و پرداخت مابقی حق بیمه هم بر عهده دولت خواهد بود.

گفتنی است یک هفته پیش تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران به امضاء رسید.


اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، شناسایی، معرفی و جذب همه بافندگان قالی، فرش، گلیم، جاجیم و دیگر بافندگان عضو شرکت تعاونی‌های تولید زیر مجموعه اتحادیه در روستاها، مناطق عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر از اهداف این تفاهم‌نامه است و بر اساس آن، اتحادیه، با کمک در تامین و پرداخت حق سهم بیمه‌شدگان، راه بیمه‌شدن و دریافت مستمری بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی آن‌ها را بر اساس قوانین صندوق هموار خواهد کرد.


با امضای این تفاهم‌نامه بیمه‌شدگان می‌توانند از همه خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شامل مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت بهره‌مند شوند و حتی اعضای خانواده‌ خود را هم از این خدمات بهره‌مند کنند.

انتهای پیام/خ

طرح بیمه قالیبافان برای تامین آتیه روستاییان و عشایر که بیشتر آن‌ها به قالیبافی اشتغال دارند

نظر شما