شناسهٔ خبر: 22620591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان:

غفلت فعالان عرصه فرهنگی ورسانه‌ای فضا رادراختیار دشمن قرار می‌دهد

زنجان-رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان با اشاره به تاثیر فضای مجازی در زندگی مردم گفت: غفلت فعالان عرصه فرهنگی و رسانه‌ای فضا را در اختیار دشمن قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از بسیج رسانه استان زنجان، عبدالله جعفری، با اشاره به رشد روزافزون تأثیر فضای مجازی در زندگی مردم، افزود: امروزه همه این موضوع را قبول دارند که فضای مجازی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی مردم تبدیل‌شده و نباید از آن غافل شد.

وی بابیان اینکه فضای مجازی یکی از راه‌های نفوذ دشمن در باورها و اعتقادات مردم است، افزود: شکست‌های پیاپی استکبار جهانی در مقابل ملت بزرگ ایران سبب شده تا آنها راه تغییر باورها و اعتقادات را پیش بگیرند که در این راستا فضای مجازی به‌عنوان یک ابزار در اختیار آنها است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان با تأکید بر اینکه باید راه‌های نفوذ دشمن را با تولید محتواهای فاخر و ارزشمند بست، گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون در یک جنگ فرهنگی با دشمن قرار دارد که در این راستا افسران جوان عرصه جنگ نرم باید اجازه نفوذ به مرزهای فکری ملت را ندهند.

جعفری بابیان اینکه نباید فرصت جولان به دشمن را در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی بدهیم، عنوان کرد: دشمنان با تولید نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای و اندرویدی سعی دارند ذهن کودکان و نوجوانان ما را از رشد و پیشرفت بازداشته و محتواهای ضد فرهنگ اسلامی و ایرانی را در اختیار آنها قرار دهند.

وی تصریح کرد: باید قبول کنیم که برخی از بازی‌های مضری که اکنون کودکان و نوجوانان ما از آنها استفاده می‌کنند در اثر غفلت فعالان حوزه رسانه و فضای مجازی بوده است.

جعفری با تأکید بر اینکه بازی‌های تولید داخل باید جذابیت لازم و کافی را داشته باشد، خاطرنشان کرد: به‌طور یقین اگر محتواها و نرم‌افزارهای تولید از جذابیت لازم برخوردار باشد نوجوانان و جوانان ما به سمت محتواها و بازی‌های خارجی نخواهند رفت.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان بابیان اینکه دشمن فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی ما را هدف قرار داده است، اظهار کرد: بازی‌هایی که توسط دشمن تولید و به‌راحتی در اختیار نوجوانان ما قرار می‌گیرد بیشتر القای خشونت و رفتارهای خلاف فرهنگ اسلامی و ایرانی است که باید خانواده‌ها نیز در این راستا حساسیت بیشتری به خرج دهند.

جعفری همچنین به رسالت سنگین رسانه‌ها در آگاهی بخشی به جوانان و خانواده‌ها اشاره و تصریح کرد: حضور فعالانه و تأثیرگذار در فضای رسانه‌ای کشور نباید به فراموشی سپرده شود چراکه دشمنان و ضدانقلاب سعی دارد با دروغ‌پردازی با ذهن ملت ایران بازی کند.

وی با اشاره به اینکه مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان به حضور تک‌تک دلسوزان کشور نیاز دارد، بیان کرد: باید آنچه در توان داریم را در عرصه فرهنگی و جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته به‌کارگیریم چراکه ذهن تک‌تک جوانان ما فردای این کشور را خواهد ساخت.

نظر شما