شناسهٔ خبر: 22607671 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

فوتبال دسته يک کشور امروز(سه شنبه)با 9ديدار آغاز خواهد شد+عکس

هفته چهاردهم ليگ دسته اول فوتبال امروز برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

هفته چهاردهم ليگ دسته اول فوتبال امروز (سه‌شنبه) با 9 ديدار در حالي برگزار خواهد شد که سرمربي تيم‌هايي مانند مس رفسنجان،‌ گل‌گهر سيرجان، ملوان بندرانزلي و ماشين‌سازي تبريز به دليل کسب نتايج ضعيف در آستانه برکناري قرار دارند و براي حفظ جايگاه خود و صعود در جدول رده‌بندي در اين هفته تلاش خواهند کرد.

* آلومينيوم اراک - شهرداري ماهشهر، ساعت 14:15  ورزشگاه امام خميني اراک
داور: سعاد وفاپيشه، کمک‌ها: حميدرضا کنعاني، جعفر رهبرفام، حسين زماني

ابتداي فصل آلومينيومي‌ها کار خود را با هدايت علي حنطه آغاز کرده و هدف خود را نيز صعود به ليگ برتر عنوان کرده بودند،‌ اما پس از تنها چهار هفته سرمربي خود را به دليل کسب نتايج ضعيف برکنار کردند و هدايت اين تيم به حامد بصيري سپرده شد. اين تيم که اصلاً نتوانسته نتايج خوبي کسب کند، هفته گذشته و پس از شش هفته ناکامي در کسب پيروزي، موفق شد راه‌آهن را در زمين خودش شکست دهد و سر و ساماني به وضعيت خود در جدول بدهد. اراکي‌ها اکنون با 12 امتياز در رده پانزدهم جدول قرار دارند.

از سوي ديگر هم ماهشهري‌ها که به تازگي و پس از استعفاي کوروش موسوي،‌ کوروش برمک را به عنوان سرمربي انتخاب کرده‌اند در اولين تجربه حضور اين مربي به دنبال پيروزي خارج از خانه خروج از بحران هستند. ماهشهري‌ها که ليگ را خيلي خوب شروع کرده بودند،‌ اکنون سه شکست متوالي را تجربه کردند و اميدوارم تغيير سرمربي شوک مثبتي به اين تيم وارد کرده باشد.

بيشتر بخوانيد:
موسوي از هدايت شهرداري ماهشهر استعفا کرد

* خونه به خونه مازندران – ملوان بندرانزلي، ساعت 14:15  ورزشگاه هفتم تيربابل
داور: رضا مهدوي، کمک‌ها: محمدرسول ذورقي، احد سلطاني و کيوان علي محمدي

دربي شمالي‌ها و جدال نکونام و دست‌نشان. تيم‌هاي خونه‌به‌خونه و ملوان در شرايط نسبتاً برابري به مصاف يکديگر خواهند رفت. هر دو تيم ديدارهاي هفته گذشته خود را با تساوي پشت سر گذاشته‌اند و اميد فراواني به کسب سه امتياز اين مسابقه دارند. شاگردان جواد نکونام که با 21 امتياز در رده ششم جدول قرار دارند، 540 دقيقه است گلي دريافت نکرده‌ و از اين حيث رکورددار ليگ يک هستند.

ملوان هم که به شدت درگير پرونده زوران زلاتکوفسکي بازيکن پيشين خود است، در آستانه کسر شش امتياز قرار دارد و همين مسئله باعث شده اين تيم به لحاظ مديريتي دچار مشکلات و حاشيه‌هايي شود. به هر حال اين بازي جدا از سه امتياز آن که براي هر دو تيم ارزش زيادي دارد، به نوعي دربي شمال کشور هم به حساب مي‌آيد و برد و باخت در اين مسابقه اهميت فراواني براي هواداران دو تيم دارد.

* بادران تهران- مس کرمان، ساعت 14:15  ورزشگاه کارگران تهران
داور:‌محمدحسين زاهدي فرد، کمک‌ها: جليل شعراني، حسين مرادي و اميد جمشيدي

بادران که از ابتداي فصل از آن به عنوان يکي از مدعيان اصلي صعود ياد مي‌شد، هفته گذشته دست به کار بزرگي زد و در حالي که با دو گل از مس رفسنجان عقب بود،‌ موفق شد با به ثمر رساندن سه گل در دقايق پاياني حريفش را شکست دهد. شاگردان ربيعي که با هزينه زيادي وارد مسابقات شده‌اند، براي از دست ندادن جايگاه چهارمي خود بايد دست پُر از زمين مسابقه خارج شوند. در آن سو نيز مسي‌ها هم مانند رقيب خود هفته گذشته موفق شدند رقيب‌شان را شکست دهند و حالا براي کم کردن فاصله خود با تيم‌هاي صدرنشين به تهران سفر خواهند کرد. نخعي و شاگردانش روند پُرنوساني را طي کرده‌اند و اميدوارند در اين مسابقه با کسب دومين پيروزي متوالي خود،‌ چند پله‌اي در جدول صعود کنند. 

* ماشين سازي تبريز- نساجي مازندران، ساعت 14:15  ورزشگاه بنيان ديزل تبريز
داور: جواد رحيم زاده، کمک‌ها: يعقوب حجتي، محمد شاکر و رضوان سرشار

جدال خطيبي و پاشازاده در وضعيت کاملاً متفاوت. تيم‌هاي ماشين‌سازي و نساجي در حالي رو در روي يکديگر قرار خواهند گرفت که تبريزي‌ها براي فرار از جمع تيم‌هاي انتهاي جدولي و قائمشهري‌ها براي رسيدن به صدر جدول تلاش مي‌کنند. ماشين‌سازي در سه ديدار گذشته خود فقط سه امتياز به دست آورده و نياز مبرمي به امتيازات بازي‌هاي خانگي دارد. نساجي هم که با 26 امتياز در تعقيب نفت مسجد سليمان است، براي حفظ جايگاه خود بايد امتيازات کامل را به دست بياورد و همين مسئله باعث جذابيت اين مسابقه خواهد شد.

* صباي قم- مس رفسنجان، ساعت 14:15  ورزشگاه يادگار امام قم
داور: ناصر جنگي، کمک‌ها: ايوب غلامزاده، عليرضا شهري و مهدي جبرئيلي

صباي قم که هفته گذشته و پس از کناره‌گيري هومن افاضلي از سرمربيگري اين تيم دوباره شکست خورد، با ادامه اين روند قطعاً يکي از کانديداهاي اصلي سقوط به ليگ پايين‌تر خواهد بود. قمي‌ها که روزي در ليگ برتر حضور داشتند و سابقه حضور در ليگ قهرمانان آسيا را هم در کارنامه‌ دارند،‌ حالا به دليل مشکلات مالي فراوان و عدم رسيدگي مسئولان قمي در شرايط بسيار بدي قرار دارند. روز گذشته نيز علي فلاح‌دار به عنوان سرمربي جديد قمي‌ها انتخاب شد.

از آن طرف هم علي سامره که در رفسنجان نتوانسته انتظارات را برآورده کند، در لبه تيغ قرار دارد و حتي ممکن است در صورت عدم نتيجه‌گيري مس در چند بازي اخير از کارش برکنار شود. شعارهاي «حيا کن،‌ رها کن» از چند هفته پيش در رفسنجان آغاز شده و سامره براي حفظ و تثبيت جايگاه خود بايد دست پُر به رفسنجان برگردد. رفسنجاني‌ها با 14 امتياز در رده دوازدهم جدول قرار دارند.

* فجرسپاسي شيراز- شهرداري تبريز، ساعت 14:15  ورزشگاه حافظيه شيراز
داور: روح اله شريفي، کمک‌ها: حسن انتظاري، علي احمدي و داريوش احمدي

فجرسپاسي در اين فصل عملکرد پُر فراز و نشيبي داشته و با پنج برد،‌ پنج شکست و سه تساوي در رده نهم جدول قرار دارد. کلانتري و شاگردانش هفته گذشته با يک گل از اکسين البرز شکست خوردند و حالا اميدوارند در خانه بتوانند با پيروزي مقابل تيم پايين جدولي شهرداري،‌ شکست هفته قبل را جبران کنند. تبريزي‌ها هم که چهار هفته است سيروس دين‌محمدي را به عنوان سرمربي جديد خود انتخاب کرده‌اند، هنوز موفق به جدا شدن از جمع قعرنشينان نشده‌اند. کادرفني شهرداري به شدت اعتقاد دارند که تيم‌شان نياز به تقويت دارد و بايد تا نيم‌فصل صبر کنند و بازيکنان جديدي را به خدمت بگيرند. 

* گل گهر سيرجان – راه آهن تهران، ساعت 14:30  ورزشگاه اختصاصي گل گهر سيرجان
داور: ميثم پورکريمان، کمک‌ها: علي دودانگه، مهدي صناعي و عباس صادقي

تيم گل‌گهر که در اين فصل نتوانسته انتظارات را برآورده کند، حالا مي‌تواند با سه امتياز اين ديدار، خود را به تيم‌هاي بالانشين جدول نزديک کند. شاگردان بگوويچ که فصل گذشته در يک قدمي صعود به ليگ برتر قرار داشتند، به نظر مي‌رسد کار سختي برابر تيم قعرنشين راه‌آهن نخواهد داشت. لوکوموتيورانان در اين فصل به راحتي مقابل بيشتر تيم‌ها شکست خورده‌اند و فقط با دو امتياز در قعر جدول قرار دارند. نکته جالب در مورد تيم راه‌آهن به ثمر رساندن دو گل در 13 بازي گذشته است که در نوع خودش يک رکورد محسوب مي‌شود. شاگردان بياتي‌نيا که با مشکلات فراوان مالي هم دست و پنجه نرم مي‌کنند، اصلي‌ترين گزينه سقوط به دسته پايين‌تر هستند و از حالا مي‌شود نام اين تيم را به عنوان يکي از تيم‌هاي سقوط کننده ثبت کرد.

* نفت مسجد سليمان – اکسين البرز، ساعت 15:15 ورزشگاه شهيد بهنام محمدي مسجدسليمان
داور: وحيد کاظمي، کمک‌ها: اميرمحمد داودزاده، دانيال باشنده و عقيل جهانبازي

بي‌شک حساس‌ترين ديدار اين هفته جدال محمود فکري و علي لطيفي بازيکنان پيشين استقلال است. تيم‌هاي مدعي نفت و اکسين در حالي به مصاف هم مي‌روند که در رده‌هاي نخست و پنجم جدول قرار دارند. اين مسابقه بهترين فرصت براي اکسيني‌ها است که با پيروزي مقابل نفت،‌ ضمن متوقف کردن تيم صدرنشين، خود را به صدر جدول نزديک کند.  شاگردان فکري هم که در اين فصل عملکرد فوق‌العاده‌اي داشته‌اند، با 18 گل زده بهترين خط حمله و با 6 گل خورده، بهترين خط دفاع ليگ را در اختيار دارند و همين مسئله باعث شده با چهار امتياز اختلاف نسبت به تيم‌هاي ديگر در صدر جدول قرار داشته باشند.

نتيجه اين ديدار در صدرنشيني مسجدسليماني‌ها تأثيري ندارد، اما اين تيم مي‌تواند با پيروزي در اين مسابقه، فاصله امتياز خود را با ساير تيم‌ها بيشتر کند. ضمن اينکه محمود فکري با حکم کميته انضباطي سه ديدار از همراهي تيم خود محروم است و بايد از روي سکوها شاگردانش را هدايت کند.

بيشتر بخوانيد:
فکري: محروميت من به‌خاطر پاک‌بودنم است/ آدم‌هاي سالم بي‌جا مي‌کنند کار مي‌کنند، بايد بميرند!

نظر شما