شناسهٔ خبر: 22566786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین گفت:

دامنه گسترده فعالیت بسیج با شعار «بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی»

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: بسیج را نمی‌توان تنها به‌عنوان یک تشکیلات نظامی یاد کرد چرا که دامنه فعالیت‌های آن بسیار است؛ در این راستا برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری با شعار «بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی» در ۴ عرصه دفاعی، فرهنگی، علمی و خدمت‌رسانی برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، مهدی صادق‌پور فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین در نشست خبری و مطبوعاتی به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته بسیج که پیش از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در مجتمع شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: برکات بسیج از زمان تشکیل خود در ۵ آذر ۵۸ تا کنون برکات بسیار بوده و در طول ۳۸ سال گذشته تاکنون شاهد خدمت‌رسانی بسیجیان در عرصه‌های مختلف بوده ایم.
وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان بسیج را به عنوان یک تشکیلات نظامی صرف قلمداد کرد گفت: ابعاد و دامنه فعالیت‌های بسیج بسیار است.
صادق‌پور با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری با شعار «بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی» برگزار خواهد شد، اعلام کرد: در هفته بسیج که از ۲۹ آبان تا ۵ آذر خواهد بود بیش از ۱۳۰ عنوان برنامه در ۴ عرصه دفاعی، فرهنگی، علمی و خدمت‌رسانی توسط سپاه ناحیه امام سجاد قزوین برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از تأکیدات بسیج ایجاد آمادگی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است از این رو با توجه به آمار و اطلاعات موجود مناطق آلوده از جمله اعتیاد شناسایی شده است.
فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین با اشاره به شناسایی دو منطقه چوبیندر و خرمن‌سوخته به عنوان مناطق آلوده به اعتیاد بیان کرد: برای مقابله با معضل اعتیاد در این مناطق گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ساخت سیلوهای چندمنظوره ورزشی با کمک خود اهالی و هم‌افزایی با دستگاه‌های دیگر در دستور کار قرار گرفته تا در پایان سال از دامنه اعتیاد در منطقه کاسته شود.
این مسئول اعزام تیم پزشکی و ویزیت رایگان دانش‌آموزان، اعزام گروه‌های جهادی، فرهنگی، پزشکی و مشاوره به مناطق محروم، کارگاه‌ تخصصی زن و خانواده، بازدید از عرصه‌های موفق اقتصاد مقاومتی و مراکز کارآفرینی برتر، تجمع بسیجیان گردان بیت‌المقدس، یادواره شهدا، پیاده‌روی پیشکسوتان و پایوران ناحیه، میقات صالحین، کارگاه سواد رسانه‌ای، نمایش آسیب‌های ماهواره‌ای ویژه کودکان و نوجوانان و تجمع بزرگ شکوه بسیج در ۵ آذر را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته بسیج برشمرد.
صادق‌پور در پایان از ساخت و‌ بازسازی ۴۷۰ واحد مسکونی در ۲ روستای زلزله‌زده کرمانشاه توسط سپاه پاسداران استان قزوین خبر داد و‌گفت: طبق موافقت نامه‌ منعقد شده با قرارگاه خاتم‌الانبیاء بازسازی بخشی از مناطق خسارت‌دیده به سپاه واگذار شد تا در ۴۵ روز آینده شاهد پیشرفت و ساخت مناطق زلزله زده باشیم.

نظر شما