شناسهٔ خبر: 22566346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود:

۳۴۳ عنوان ویژه برنامه هفته بسیج در شاهرود برگزار می‌شود

شاهرود - فرمانده سپاه ناحیه شاهرود از برگزاری ۳۴۳ عنوان ویژه برنامه هفته بسیج در شهرستان خبر داد و گفت: برنامه‌های این هفته با شعار «بسیج نماد مردم سالاری دینی» اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمید دامغانی صبح شنبه در نشست خبری با محوریت برنامه‌های هفته بسیج به میزبانی سالن جلسات کانون بسیج شاهرود ضمن بیان اینکه هدف عمده این سازمان تبیین نقش و جایگاه این نهاد در دفاع همه‌جانبه جهاد فرهنگی و همچنین تولید علم و نهضت خدمات‌رسانی است، ابراز داشت: برای رسیدن به این هدف چند سیاست‌گذاری با رویکرد مسجد محور در پایگاه‌های محلات شامل نمایش اقتدار و آمادگی دفاعی بسیج، ترویج گفتمان انقلاب و خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی‌شده است.

وی افزود: در هفته بسیج ۳۴۳ عنوان برنامه در شاهرود با شعار بسیج نماد مردم‌سالاری دینی پیش‌بینی‌شده است، افزود: در این هفته ۴۸۰ دانش‌آموز دختر در قالب دو کاروان راهیان نور به مناطق جنگی اعزام می‌شوند و همچنین گردهمایی بسیجیان زیراستاق، دیدار با امام‌جمعه، پیاده‌روی خواهران بسیجی، رژه موتوری و برگزاری جشنواره فلفل و ... برنامه‌ریزی‌شده است.

ارسال نخستین محموله امدادرسانی به کرمانشاه

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود بابیان اینکه ۲۲ برنامه شاخص در هفته بسیج منظور شده است، ابراز داشت: همایش اقتدار با حضور حداکثری بسیجیان و مسئولان کشوری و استانی به میزبانی شاهرود اجرا می‌شود و همچنین اختتامیه پیشکسوتان بسیجی ادارات در حرم شهدای گمنام، همایش تجلیل و اختتامیه حوضچه آرامش که دو رویکرد کاهش طلاق و افزایش تحکیم بنیان خانواده را دنبال می‌کند و انجام مسابقات ورزشی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

دامغانی در ادامه به حادثه زلزله کرمانشاه و کمک‌های سپاه نیز اشاره و تصریح کرد: در جغرافیای هدف هفت روستای منطقه زلزله‌زده کرمانشاه به سپاه استان سمنان تعلق دارد که اولین محموله اعزام و تیم خدمات‌رسانی در منطقه مستقرشده است و این استمرار قریب به دو ماه ادامه خواهد داشت لذا مردم می‌توانند کمک‌های امدادی خود را شامل لباس گرم، چادر، والور، بخاری نفتی به مناطق زلزله‌زده ارسال کنند.

وی در حاشیه این نشست به عملکرد بسیج نیز اشاره و افزود: در حوزه محرومیت‌زدایی ۱۲ خانه مرمت و بازسازی و سه خانه نیز برای افراد بی‌بضاعت در سطح شهرستان ساخته شد و همچنین برای توانمندسازی جامعه هدف با همکاری فنی و حرفه‌ای مهارت‌آموزی را در دستور کار قراردادیم.

۳۲۰ میلیون تومان وام صنایع تبدیلی اعطا شد

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود بابیان اینکه طرح همگام با کشاورز برای افزایش بهره‌وری کشاورزان در سطح شهرستان انجام‌شده است، ابراز داشت: تیم‌های مشاوره‌ای با حضور در سطح روستاها به ارائه مطالب آموزشی پرداختند و برای حمایت از بخش تولید ۳۲۰ میلیون تومان به‌منظور ایجاد صنایع تبدیلی وام اعطا و سه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی که به معرفی توانایی جوامع بومی محلی می‌پردازد، برگزار شد.

دامغانی با اشاره به خدمات در حوزه امنیت شهرستان، تصریح کرد: بخشی از بسیجیان در قالب گردان‌های رزمی بیت‌المقدس و امام حسین(ع) برای کمک به مردم سازمان‌دهی شد و همچنین پنجم آذرماه  گشت بسیجی محور با رویکرد ایجابی نه سلبی به‌منظور بالا بردن سطح امنیت در شهرستان انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه هزار نفر از آمران به معروف در شهرستان آموزش دیدند، افزود: راهپیمایی حجاب و عفاف با استقبال بسیار خوب خواهران برگزار و همچنین شیوه‌های تذکر لسانی به لحاظ ضرورت دینی و اعتقادی این امر آموزش داده شد که در این راستا ۴۰ تیم  با بسیج همکاری مطلوبی داشتند.

۱۲ هزار نفر روز کار جهادی در شاهرود انجام شد 

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود بابیان اینکه ۷۰۰ حلقه صالحین در شهرستان برگزارشده است، ابراز داشت: به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه سه تیم از خواهران با حضور در مراکز تجاری شهر با ۳۰ مغازه‌دار تبادل‌نظر شد و همچنین در ۱۳ روستا طی دهه کرامت و امامت طلاب به روستاهای محروم اعزام شدند.

دامغانی بابیان اینکه باید از ظرفیت گردشگری به نحو مطلوب استفاده کرد، ادامه داد: به‌منظور برقراری امنیت گردشگران در مناطق تفریحی دو هزار و ۵۰۰ بسیجی طی ایام تابستان در مناطق گردشگری و به‌ویژه منطقه ابر اعزام شدند.

وی افزود: در حوزه خدمات اجتماعی به‌منظور کاهش اعتیاد طرح پاکان در سه شهرک شهید بهشتی، مهدی‌آباد و شهنما اجرا و برنامه‌های پیشگیری، مراقبت و اشتغال افراد ترک شده از اعتیاد انجام شد و همچنین برای افزایش شورونشاط اجتماعی طرح بوستان سلامت، پیاده‌روی خانوادگی در محلات، مسابقات ورزشی صورت گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود بابیان اینکه ۱۲ هزار نفر روز کار جهادی در تابستان انجام شد، ابراز داشت: اعزام ۱۷ تیم پزشکی به مناطق محروم و ایجاد بیمارستان صحرایی مجهز در پل ابریشم به مدت یک هفته برپا شد که به ویزیت رایگان مردم می‌پردازد.

۲۹ آبان لغایت پنجم آذر به‌عنوان هفته بسیج در تقویم ملی نام‌گذاری شده است.

نظر شما