شناسهٔ خبر: 22551606 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امامی کاشانی: قرآن و عترت، دو میراث جاودانه پیامبر(ص) است

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن و عترت دو میراث اصلی رسول اکرم(ص) است که در حدیث «ثقلین» بر آن اشاره و تاکید شده و علمای سنی نیز آن را نقل کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، آیت الله «محمد امامی کاشانی» امروز در خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران با تسلیت سالروز رحلت خاتم الانبیا(ص) و امام حسن امام مجتبی(ع)، افزود: حافظ کتاب خدا باید انسانی معصوم، از خاندان وحی، آگاه به وحی، مفسر و مبین وحی باشد و بر این اساس فردی جز از اهل بیت پیامبر(ص) نمی تواند حافظ قرآن باشد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بحث و جدل ها بر سر خلافت در ثقیفه پس از وفات پیامبر(ص)، در حالی که امام علی(ع) بر آن حضرت نماز گذارده بود، بیان داشت: همه آنانی که در ثقیفه بودند، بر پیکر رسول گرامی اسلام (ص) نماز بجا نیاوردند و این موضوعی است که نه تنها در تاریخ شیعه آمده، بلکه علمای تسنن نیز آن را نقل می کنند.
آیت الله کاشانی به نقل قولی از پیامبر(ص) در واپسین روزهای حیاتشان اشاره کرد که فرمودند «پس از من فتنه ها از پی هم متواتر می آیند، بر این اساس همواره به فکر آینده باشید و از میراث من (قرآن و عترت) مراقبت کنید».
وی در فرازی دیگر از این خطبه با اشاره به خیانت لشگریان امام حسن مجتبی(ع) در جنگ با شامیان، که به این ترتیب آن حضرت را مجبور به صلح با معاویه (لعن) کردند، تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) نیز حافظ قرآن و عترت بودند و امروز جهان اسلام به تبعیت از بزرگان اسلام برای اهل بیت(ع) عظمت خاصی قائلند که یک نمونه آن را در اربعین حسینی شاهدیم که شیعه و سنی و حتی مسیحیان به سید الشهدا(ع) احترام می کنند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام* 3065 *
خبرنگار: محمد ملک دار *انتشار:امیرکاردان

انتهای پیام /*

نظر شما