شناسهٔ خبر: 22225456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

نماینده مجلس:

با بحران کولبران دانش‌آموز مواجه هستیم

صاحب‌خبر - نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۷۵هزار کولبر در کشور داریم، گفت: علاوه بر مشکلات معیشتی که در مناطق مرزی کردنشین برای این افراد وجود دارد، کولبرانی هستند که بعد از مدرسه اقدام به این کار می‌کنند و ما با بحران کولبران دانش‌آموز و از دست رفتن آنها نیز مواجه هستیم به همین خاطر باید هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.
رسول خضری گفتگو با ایلنا، در رابطه با وضعیت معیشت کولبران به خصوص در معابری که مسدود شده است، بیان داشت: در سال گذشته کمیته حقیقت‌یاب در خصوص وضعیت کولبران تشکیل شد و این مسئله و مشکلات آنها به طور دقیق بررسی شد. در حال حاضر معابر کولبری از طرف کشور عراق مسدود شده است؛ یعنی مسئولان عراقی اجازه نمی‌دهند که کولبران در معابر مخصوص تردد کنند.
وی تاکید کرد: معبر از سمت ایران باز است، اما تا مرز رسمی باز نشود، اجازه نمی‌دهند که کولبران تردد کنند، متاسفانه در حال حاضر کولبری در این مرزها متوقف شده است. با وزارت کشور و شورای امنیت ملی جلسات متعددی برای حل مشکل کولبران و مسدود شدن معابر آنها برگزار کرده‌ایم تا این معبرها باز شود. خضری گفت: کمیته‌ حقیقت‌یاب به منظور مشاهده مستقیم وضعیت کولبران تشکیل شد. همچنین کمیته حقیقت‌یاب علت شلیک گلوله به کولبران را بررسی کرده است. در قدم بعدی میزان وزن بارهایی که توسط این کولبران حمل می‌شود، مورد بررسی قرار گرفت و وزن را از ۲۲۰کیلوگرم به ۸۰کیلوگرم رسانده‌ایم.

برچسب‌ها:

نظر شما