شناسهٔ خبر: 21936809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کشتار 20 مسلمان در آفریقای مرکزی و واکنش سازمان ملل

مهاجمان شورشی مسلح ابتدا امام جماعت و جانشین وی را اعدام کردند و به دنبال آن حدود 20 نفر از مسلمانان نمازگزار را به قتل رساندند

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورشیان مسلح مسیحی در جمهوری آفریقای مرکزی با حمله به یک مسجد در 5 کیلومتری بنگو پایتخت این کشور، 20 نمازگزار مسلمان را به قتل رساندند.

«عبدالرحمن بورنو» رئیس شورای شیوخ منطقه «کیمبی» در کشور آفریقای مرکزی به خبرنگار آناتولی گفت: «شورشیان مسیحی موسوم به جنبش «آنتی بالاکا» بامداد جمعه مسجدی در منطقه کیمبی در 5 کیلومتری بنگو پایتخت کشور را محاصره و به آن حمله کردند».

وی افزود: «مهاجمان شورشی ابتدا امام جماعت و جانشین وی را اعدام کردند و به دنبال آن حدود 20 نفر از مسلمانان نمازگزار را به قتل رساندند».

بورنو گفت: «ما تصمیم گرفتیم به خاطر قربانیان به مدت یک روز در منطقه کمبی عزای عمومی اعلام کنیم . کشتارهای هدفمند در کشور را محکوم می کنیم».

در واکنش به این اقدام وحشیانه، هیات سازمان ملل متحد در آفریقای مرکزی موسوم به «مینوسکا» با انتشار بیانیه ای حمله مسلحانه امروز به مسجدی در شهر کیمبی در جنوب شرقی این کشور که منجر به کشته شدن شمار بسیاری از مسلمانان شد، را به شدت محکوم کرد.

مینوسکا در این بیانیه از اعزام یگان های نظامی مشرک به این منطقه در آفریقای مرکزی در اسرع وقت خبر داد.

این بیانیه ضمن اشاره به افزایش حوادث خشونت بار در شهر بانگاسو در جنوب شرقی این کشور از ماه می تا کنون تاکید کرده که در این حملات و درگیری ها شمار بسیاری از جمله کارکنان سازمان ملل جان خود را از دست داده و هزاران نفر دیگر نیز بی خانمان شده اند.

مینوسکا همچنین در بیانیه خود تأکید کرد که به منظور پیشگیری از کشتار در منطقه و تامین امنیت غیرنظامیان اقدام به استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در شهرهای «بانگاسو»، «موبایه»، «زمیئو»، «رافائی» و «اوبو» کرده و این سازمان با مقامات آفریقای مرکزی همکاری نزدیکی خواهد داشت.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، آفریقای مرکزی یکی از مناطقی است که بدترین شرایط انسانی را داشته و از هر دو نفر یک نفر در این کشور برای زندگی نیازمند کمک سازمان های امدادرسانی است.

بنابر این گزارش، سازمان ملل متحد در این پیام به صورت مستقیم «قتل عام مسجد»‌ را محکوم نکرده و درگیری میان دو طرف را محکوم کرده است.

نظر شما