شناسهٔ خبر: 21898565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

18 میلیارد ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد

به گزارش ایرنا، فرید محبی روز چهارشنبه در نشست شورای زکات در یاسوج اظهار داشت: سال گذشته نیز از محل زکات واجب و مستحبی 13 میلیارد و 460 میلیون ریال در

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، فرید محبی روز چهارشنبه در نشست شورای زکات در یاسوج اظهار داشت: سال گذشته نیز از محل زکات واجب و مستحبی 13 میلیارد و 460 میلیون ریال در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شده بود.
وی افزود: 63 طرح عمرانی در حوزه‌های مختلف از محل این میزان زکات در دست اجرا است.
علوی بیان کرد که از این تعداد 28 طرح احداثی و 35 طرح دیگر نیز در زمینه مرمت است.
وی عنوان کرد: 50 درصد زکات جمع آوری شده در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه امور معیشتی و رفع مشکلات محرومان و 50 درصد مابقی نیز برای فعالیت‌های عمرانی و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه از جمله مسجد، خانه عالم و غسالخانه هزینه ‌می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 723 روستای مشمول زکات در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در حال حاضر 265 روستای زکات دهنده در این استان در امر جمع آوری زکات همکاری دارند.
محبی تصریح کرد: چهار میلیارد و 780 میلیون ریال در ماه مبارک رمضان در بسته‌های فطریه جمع آوری شد.
یک هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نفر نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان لنده با 21 درصد و شهرستان گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110

نظر شما