شناسهٔ خبر: 21589773 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

با اجراي سند تحول بنيادين، بسياري از مشكلات آموزش و پرورش حل می شود

وزیرآموزش و پرورش گفت: اگر سند تحول بنيادين كاملا پياده و مستقر شود بسياري از مشكلات و تنگناهاي آموزش و پرورش را بر طرف مي كند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از شوراي عالي آموزش و پرورش، سید محمد بطحايي در نهصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهاركرد: بخش بزرگي از نقدها و انتقادها از آموزش و پرورش به اين خاطر است كه نتوانسته ايم مفاد سند تحول را پياده و اجرايي کنیم.

وزیرآموزش و پرورش با تاكيد بر اين كه تحول در نظام آموزش و پرورش در دو بعد شكل مي گيرد، گفت: يك بعد در حوزه محتوا و متن است به نوعي كه بتوانيم پاسخگوي نيازهاي جامعه باشيم و بخش ديگر تحول نيز كه ناظر بر اصلاح روش هاست، به اين شكل خواهد بود كه بتوانيم روش اداره آموزش و پرورش را تغييردهيم.

بطحايي با بيان اين كه مدرسه بايد كانون فرهنگي و تربيتي باشد، خاطرنشان كرد: مدرسه كانون و محور اساسي تعليم و تربيت است و امكانات بيرون آموزش و پرورش بايد مكمل و عامل جنبي و تكميلي اين موضوع باشد درحالي كه امروز برعكس شده است و اين مساله بايد تصحيح شود.

مهدي نويد ادهم دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در آغاز این جلسه با تبریک انتخاب جناب آقای دکتر بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش و با گرامیداشت بهار تعلیم و تربیت، هفته دفاع مقدس و ایام محرم، گفت: زير نظام مديريت و راهبري از اصلي ترين و محوري ترين زير نظام هاي سند تحول بنيادين است و به نوعي به همه ابعاد و بخش هاي مرتبط با سند تنه مي زند و ارتباط مستقيم و غير مستقيم با همه آنها دارد. به اين خاطر بايد آن را بسيار جدي و مجكم گرفت.

وي تصريح كرد: سعي شده است كه در تدوين و توليد زير نظام ها، انسجام، درهم تنيدگي و امانتداري به اصول و مباني سند حفظ  و تقويت شود.

نظر شما