شناسهٔ خبر: 21138149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اساس قرض الحسنه اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی است

خبرگزاری شبستان:مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به اینکه مجموع منابع این بانک ۱۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: اساس قرض الحسنه اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد حسین حسین زاده مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت امروز(۱۰ شهریور) در نشست خبری که در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد ضمن تبریک عید قربان و دهه ولایت گفت:در این بانک هیچ فعالیتی غیر از قرض الحسنه انجام نمی شود و مهمترین دغدغه این بانک رعایت مسائل شرعی در بٌعد قرض الحسنه است ضمن اینکه ما فقط سپرده قرض الحسنه دریافت می کنیم و وام را هم به صورت قرض الحسنه پرداخت می نماییم.

 

وی با اشاره به اینکه بانکداری خُرد البته نه به معنی بانک کوچک یکی دیگر از وجهه های این بانک است، اظهار داشت: ما به دو گروه در بُعد قرض الحسنه ارتباط نداریم، کسانی که نمی توانند بازپرداخت داشته باشند و کسانی که عدد درشت نیاز دارند و فعالیت های بزرگ تجاری انجام می دهند چرا که ما یک بانک اجتماعی هستیم.

 

حسین زاده با بیان اینکه بانک قرض الحسنه برای سود دهی خلق نشده است، افزود: امروز حدود بیش از ۴ میلیون سپرده داریم که ۹۵ درصد آنها زیر ۵۰ میلیون تومان سپرده دارند و ۹۱ درصد هم زیر ۱۰ میلیون تومان و بقیه بالای ۵۰ میلیون تومان سپرده در این بانک دارند و وام ها و تسهیلاتی که پرداختیم طی ۵ سالی که از آغاز به کار بانک می گذرد بالغ بر ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار وام قرض الحسنه با میانگین ۱۰ میلیو.ن تومان و کارمزد سالیانه ۲ درصد پرداخت کرده ایم.

 

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به اینکه معوقات بانکی ما کمتر از ۲ درصد است که نسبت به کل نظام بانکی بسیار پایین می باشد، گفت:ارائه خدمات به صورت شرعی، اسان و ارزان به مخاطبان اصلی ترین هدف ما در بانک قرض الحسنه رسالت است همچنین یکی از گامهای مهمی که در این بانک برداشته شده ابداع و نوآوری بانکداری اجتماعی است.

 

وی ادامه داد: در بانکداری اجتماعی یک کانون در یک سازمان شکل گرفته و یک نفر به عنوان رابط معرفی می شود که به آن راهنما می گوییم و از طرف بانک هم یک بانکدار که به تمام امور بانکداری اجتماعی واقف است معرفی می شود که تمام این فعالیت ها در بستر فن آوری اطلاعات اتفاق می افتد که امروزه در جهت تعداد تراکنش بانکداری الکترونیک در بین ۳۶ بانک رتیه ۱۱ را دارا هستیم.

 

حسین زاده با اشاره به اینکه برای حل مشکل ضمانت ها مرکز اعتبار سنجی مرآت با ما همکاری می کند بدین گونه که مراجعه کننده با خود اظهاری توسط مرکز اعتبار سنجی توان پرداختش مشخص می شود، گفت:کل منابع بانک قرض الحسنه رسالت ۱۰ هزار میلیارد تومان است و تا پایان سال جاری هم ۹۰۰ هزار وام قرض الحسنه پرداخت خواهیم کرد که سهم استان خراسان رضوی ۶ درصد است.

 

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به اینکه برنامه ما تا افق ۱۴۰۰ بانک بدون شعبه است، گفت: در حال حاضر ۲۸۰ شعبه فعال در کشور داریم که در این تعداد شعب ۴ میلیون مشتری وجود دارد البته برنامه دیگر ما در راستای بانکداری اجتماعی و ساده سازی خدمات به هموطنان است.

نظر شما