شناسهٔ خبر: 20465736 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رایزنی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش

بین الملل > دیپلماسی - ایرنا نوشت: مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، با میشاییل لینهارت قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش دیدار و رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

طرفین در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های حاصل شده و دستاوردها و تحولات مثبت در مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اتریش ، آمادگی دو کشور را برای گسترش و تعمیق همکاری های فیمابین در همه زمینه های مورد علاقه مورد تاکید قرار دادند. در این دیدار همچنین در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت وگو و تبادل نظر شد.

روانچی با اشاره به اجرای کامل تعهدات ایران در چارچوب برجام که در گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی منعکس شده ، گفت: ضروری است جامعه بین المللی نسبت به بدعهدی های آمریکا در اجرای تعهدات خود عکس العمل نشان داده و تعهدات برجامی آن کشور را یادآوری نماید.
قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش نیز در این دیدار گفت: ما همچنان از برجام به طور کامل حمایت می کنیم و در رایزنی با دیگر کشورها به ویژه طرف های اروپایی بدنبال حفظ این دستآورد هستیم و تلاش می کنیم تا همه طرف ها ملزم به اجرای تعهدات خود باشند.
به گزارش ایرنا، هشتمین جلسه کمیسیون مشترک برجام ساعت 11 و 30 دقیقه صبح جمعه به وقت محلی در هتل کوبوبرگ وین پایتخت اتریش آغاز شد و به مدت حدود 3 ساعت به طول انجامید.

4949

نظر شما