شناسهٔ خبر: 2031847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راهبردهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر

پس مسئولین کجایند که بیایند فساد را از بین ببرند؟! فسادهای کلان از بین نمی‌رود مگر با امر به معروف و نهی از منکر

عوامل بقا را در اسلام مشاهده کنید یکی از عوامل بقا همین عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر است. هیچ اجتماع بشری نیست که در آن فساد بوجود نیاید این فساد چگونه باید برطرف شود؟ کسانی که واردند، می‌دانند و می‌فهمند که فسادهای کلان اغلب از دیده‌ها پنهان است لذا محیط جامعه باید به گونه‌ای باشد که اگر در آن فسادی پدیدار شد، فرصت رشد پیدا نکند و زود از بین برود، این چگونه امکانپذیر است با امر به معروف، با نهی از منکر و با دعوت به خیر.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.  
 
امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.    
 
با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و توجه ویژه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.
 
*پس مسئولین کجایند که بیایند فساد را از بین ببرند؟!  
 
مقام معظم رهبری در تاریخ 1375.2.26 در دیدار با روحانیون و مبلغان در آستانه ماه محرم اظهار داشتند: عوامل بقا را در اسلام مشاهده کنید یکی از عوامل بقا همین عاشوراست. یکی از عوامل بقا امر به معروف و نهی از منکر است. بدیهی است که در جامعه، فساد به وجود می‌آید. هیچ اجتماع بشری نیست که در آن فساد بوجود نیاید این فساد چگونه باید برطرف شود؟ بعضی کسان تا چشمشان به مظاهر فساد می‌افتد می‌گویند پس مسئولین کجایند که بیایند فساد را از بین ببرند؟!

غالبا فسادی را که به چشم می‌بینند فریاد برمی‌آورند و سراغ از مسئولین می‌گیرند اما آن فسادی که به چشم دیده می‌شود خیلی کوچکتر از فسادهایی است که با چشم ظاهری در کوچه و بازار و خیابان نمی‌شود دید. کسانی که واردند، می‌دانند و می‌فهمند که فسادهای کلان اغلب از دیده‌ها پنهان است لذا محیط جامعه باید به گونه‌ای باشد که اگر در آن فسادی پدیدار شد، فرصت رشد پیدا نکند و زود از بین برود مثل جریان‌های عظیم آب رودخانه‌های عظیم دنیا را مشاهده می‌کنید؟ هرچه در این رودخانه‌ها آلودگی و کثافت بریزند، کمی آن‌طرف‌تر تلاطم آب سربه سنگ کوبیدن آب و حرکت آب مواد مضر را از بین می‌برد و در عوض مواد حیاتی تولید می‌کند محیط جامعه باید این‌گونه باشد باید چنان زلال باشد که اگر کسی قطره‌ای فسادی هم در آن چکاند خود جامعه آن را هضم کند و از بین ببرد چگونه امکانپذیر است با امر به معروف، با نهی از منکر و با دعوت به خیر.  

انتهای پیام/

نظر شما