شناسهٔ خبر: 20215097 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود 66 واگن به مترو تهران؛به زودی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای تهران با اشاره به اینکه به زودی 66 واگن به ناوگان حمل و نقل عمومی، وارد می شود؛ از آمادگی ساخت 1600 واگن در شرکت واگن سازی متروی تهران خبرداد.

صاحب‌خبر -
مازیار حسینی امروز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به ظرفیت کارخانه های واگن سازی گفت: مجموعه واگن سازی یکی از تخصصی ترین مجموعه های شرکت مترو است.
وی با بیان اینکه کارخانه های واگن سازی یکی از پیشرفته ترین مجموعه های صنعتی در حوزه مترو است تصریح کرد: از نظر کیفیت محصولات این کارخانه تفاوتی با واگن های خارجی ندارد و در طراحی، ساخت و تضمین محصولات با نمونه های خارجی برابری می کند.
حسینی با بیان اینکه یک میلیون و 900 هزار نفر روزانه از مترو استفاده می کنند که با احتساب میزان سفرهایشان می توان گفت که سه میلیون سفر روزانه با مترو انجام می شود، گفت: با زیر ساخت های فعلی می توانیم میزان سفر را  2/5  برابر افزایش دهیم اما نیازمند تزریق واگن های بیشتری  هستیم و اگر تعداد واگن ها افزایش یابد به دلیل حجم بالای جابجایی جزء پنچ متروی برتر دنیا قرار می گیریم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در سال گذشته یک میلیارد و 900 میلیون تومان بابت ساخت واگن سرمایه گذاری کرده است، ادامه داد: با چینی ها در قسمت بازرگانی شریک هستیم اما در بحث محصولات تکنسین و... صدر در صد نیروها ایرانی هستند.
حسینی با بیان اینکه دولت قول داده است 1600 واگن مترو برای تهران تامین کند و آمادگی آن را داریم که در کارخانه واگن سازی آنها را تولید کنیم گفت: سال گذشته در تصمیم جدیدی تعمیرات غیر سبک تا اورهال از شرکت بهره برداری مترو به واگن سازی سپرده شد؛ معتقدیم شرکتی که سازنده واگن ها است بهتر و با صرفه تر می تواند برای تعمیرات اقدام کند واین جابجایی تعمیر واگن ها از یک شرکت به شرکت دیگر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ها شود و دقت تعمیر همافزایش یافته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه به زودی با حضور شهردار تهران 66 واگن وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود، گفت: دو رام قطار نوسازی شده که از آب گرفتگی متروی تهران باقی مانده بود، دو رام قطار که به طور کامل اورهال شده و همچنین دو قطار دو طبقه و یک دستگاه لوکوموتیو وارد چرخه حمل و نقل می شوند. اورهال یا نوسازی یعنی تعمیر کلی و صد در صدی یک قطار و تنها تعمیرات جزئی بر روی قطار انجام نمی شود بلکه همه قطعات قطار به غیر از بدنه واگن ها تغییر می کند.
وی با بیان اینکه در کنترل کیفیت هیچگونه غفلت و کوتاهی پذیرفته نمی شود، گفت: شهرداری تهران در سال گذشته 1900 میلیارد تومان برای تامین واگن سرمایه گذاری کرده است و توانسته 327 واگن تولید کند. برای هر نوسازی چهار ماه فرصت لازم دارد که تکنسین های واگن سازی کمتر از چهار ماه آن را انجام می دهند.
حسینی با بیان اینکه عمر مفید قطار ها 30 سال است و هم اکنون قطارهای متروی تهران 16 سال سن دارند گفت: معتقدیم با یک نگهداری درست می توان بیش از 30 سال نیز از قطارها استفاده کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بابیان اینکه در واگن سازی به دنبال سود نیستیم گفت: این کارخانه در حال حاضر در دو شیفت فعال است و با افزایش شیفت می توانیم تمام سفارش های دولت را که 1600 واگن است در کمتر از سه سال تحویل دهیم. 
وی با بیان اینکه 18 الی 19 رام قطار در مترو نیازمند اورهال هستند گفت: شرکت واگن سازی شهرداری تهران آماده است که 1600 واگن متعهدی دولت را کمتر از سه سال به طور صد در صد ساخته و تحویل دهد.

نظر شما