شناسهٔ خبر: 20057246 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

انهدام 2 باند مسلح مواد مخدر
میزان: رئیس پلیس سیستان‌وبلوچستان گفت: با انهدام دو باند قاچاق مسلحانه مواد مخدر، یک‌تن‌و 772 کیلوگرم تریاک و هروئین کشف‌ و‌ ضبط شد. سردار حسین رحیمی گفت: به دلیل موقعیت خاص منطقه‌ای و هم‌جواری استان سیستان‌وبلوچستان با دو مرکز مهم تولید و قاچاق مواد مخدر، مبارزه با این پدیده خانمان‌سوز در اولویت اصلی پلیس استان قرار دارد. فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان افزود: در اين راستا، مأموران انتظامی شهرستان‌های «سراوان»، «ایرانشهر» و «سیب‌وسوران» با پایش‌های دقیق و تخصصی و اشراف اطلاعاتی اعضای یک باند مسلح را که از مناطق صفر مرزی به صورت مسلحانه و با استفاده از خودروهای کوهستانی و تیزرو اقدام به جابه‌جایی مواد مخدر به جنوب استان می‌کردند، شناسایی کردند. اعضاي این باند مسلح پس از اینکه در ارتفاعات بین سراوان و ایرانشهر وارد کمین تکاوران پلیس شدند، با آنها به صورت مسلحانه درگیر شدند که پس از مدتی درگیری مسلحانه ضمن توقیف چهار دستگاه خودرو یک‌تن‌و ۲۴۸ کیلو تریاک، ۵۲ کیلو هروئین و دو قبضه سلاح کلاش کشف و سه قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شدند. این مقام ارشد انتظامی با اشاره به شناسایی یک باند مسلح مواد مخدر دیگر گفت: در این عملیات مأموران انتظامی شهرستان‌های «خاش» و «مهرستان» پس از شناسایی قاچاقچیان مسلح و تیراندازی سوداگران مرگ به سمت آنها، درگیر شدند و پس از حدود نیم‌ساعت درگیری مسلحانه ضمن توقیف دو دستگاه خودرو و دستگیری یک قاچاقچی، ۴۷۲ کیلو تریاک را کشف کردند. فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و حضور محسوس و نامحسوس در تمام نقاط این استان پهناور اجازه نخواهد داد قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت در هیچ نقطه‌ای احساس امنیت و آرامش کنند و برخورد پلیس با آنان، قاطع خواهد بود. 

کشف ۱۰۰ کیلوگرم مواد اولیه شیشه از یک سوله
میزان: علیشپور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت از کشف ۱۱ کیلوگرم شیشه خیس، صد کیلوگرم مواد اولیه و شش کیلوگرم شیشه خالص از یک سوله خبر داد و گفت: متهمان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند. وی گفت: طبق گزارش و رصدهای اطلاعاتی رسیده این افراد سوله‌ای را اجاره کرده و به تولید مواد مخدر و توزیع آن در استان تهران اقدام می‌کردند که در‌این‌باره بررسی‌های لازم به‌عمل آمد و محل فعالیت آنان شناسایی شد. دادستان پاکدشت افزود: پس از دستورات لازم به مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، حکم بازرسی از محل صادر شد و مأموران در محل حاضر شدند که پس از بازرسی‌های به‌عمل‌آمده مشاهده شد که افرادی در حال تولید مواد مخدر صنعتی هستند. علیشپور اضافه کرد: در این بررسی‌ها شش کیلوگرم شیشه خالص آماده توزیع به بازار و ۱۱ کیلو نیز شیشه خیس و حدود صد کیلوگرم مواد اولیه، دو دستگاه وسیله نقلیه و ابزارآلات موجود کشف و توقیف شد. وی گفت: چهار نفر دستگیر شدند که پس از تفهیم اتهام با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند، همچنین با اعتراف یکی از متهمان، فرد دیگری از این پرونده تحت تعقیب قضائی قرار گرفته است. 

تیزهوشی پلیس اردکان، پرده از  راز سرقت 6‌میلیاردی برداشت
ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان اردکان گفت: با درایت و تیزهوشی مأموران پلیس این شهرستان پرده از راز سرقت محموله 19تنی مس به ارزش شش میلیارد ریال برداشته شد. سرهنگ «سیدرضا صادقیان» اظهار کرد: با توجه به مراجعه فردی با سر و صورت زخمی و خون‌آلود به پاسگاه انتظامی عقدا و طرح شکایت مبنی‌ بر سرقت محموله شش‌‌میلیاردی مس از خودروی وی، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: شاکی در اظهاراتش بیان کرد که یک محموله مس به وزن 19 تن را از استان‌های شمالی کشور بارگیری و به مقصد یزد حرکت کرده که در یکی از پارکینگ‌های بین‌راهی نزدیک اردکان، تعدادی ناشناس پس از ضرب‌وجرح وی اقدام به سرقت محموله خودرو کردند. فرمانده انتظامی شهرستان اردکان گفت: تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی و اظهارات ضدونقیض شاکی نشانگر این بود که راننده خودرو قصد فریب مأموران را دارد که به همین منظور مأموران پلیس بازجویی‌های تخصصی‌تر را آغاز کردند. سرهنگ صادقیان تصریح کرد: با درایت و تیزهوشی کارآگاهان پلیس و بازجویی‌های فنی و تخصصی، شاکی لب به اعتراف گشود و به فروش محموله 19تنی مس در یکی از استان‌ها به مبلغ دو‌میلیاردو 500‌ میلیون ریال اعتراف کرد. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متهم پس از اینکه محموله شش‌‌میلیاردی را به مبلغ دو‌میلیاردو 500‌ میلیون ریال به فروش می‌رساند، با خودروی خالی به این شهرستان آمده و با مجروح‌کردن خود به کلانتری عقدا مراجعه و طرح شکایت می‌کند که با درایت و تیزهوشی مأموران پلیس پرده از راز سرقت برداشته شد. فرمانده انتظامی شهرستان اردکان ادامه داد: متهم روانه زندان و مال‌خر این پرونده نیز شناسایی و با هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

نظر شما