شناسهٔ خبر: 19955166 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -

نظارت کی‌روش بر اعلام اسامی بازیکنان تیم امید
سرمربی جدید تیم امید پس از مشورت با کارلوس کی‌روش اسامی بازیکنان حاضر در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا را اعلام می‌کند.
روز شنبه مهدی تاج از انتخاب امیرحسین پیروانی به عنوان سرمربی تیم‌ امید خبر داد و گفت‌ که این انتخاب طبق تایید کارلوس کی‌روش بوده و او از این پس علاوه بر تیم‌ ‌ملی بزرگسالان که هدایتش را بر عهده دارد، نظارت بر تیم‌های ملی امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان را هم بر عهده خواهد داشت. بر همین اساس امیرحسین پیروانی روز دوم تیر ماه اسامی تیم‌ ‌ملی را پس از مشورت با کارلوس کی‌روش اعلام خواهد کرد.کی‌روش پیش از این در رده جوانان هم بارها با پیروانی جلسه برگزار کرد و به او مشاوره داد.
قطعی شدن تقویم نهایی فصل ۹۷-۹۶ فوتبال ایران
مسئول مسابقات سازمان لیگ فوتبال می‌گوید تقویم فصل ۹۷-۹۶ نهایی شد. سعید فتاحی درباره تقویم هفدهمین دوره لیگ برتر، گفت‌: بعد از جلسه‌هایی که با سرمربیان تیم‌های لیگ برتری داشتیم و نشستی که روز چهارشنبه با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در مورد اردوها و برنامه‌های تیم‌ ‌ملی برگزار شد تقویم نهایی فصل ۹۷-۹۶ تدوین شد. او افزود: این تقویم مثل تمام دنیا ابتدا بر اساس روزهای فیفا، مسابقات آسیایی و اردوهای تیم‌ ‌ملی تدوین شده است و منافع تیم‌های‌ ‌ملی و باشگاهی لیگ برتری در آن لحاظ شده است، امیدواریم فصل آینده هم شاهد برگزاری لیگی پویا باشیم و تیم‌های باشگاهی در این رقابت‌ها توانمندی‌هایشان را به خوبی نمایش بدهند و هم‌چنین تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران هم بتواند برای اولین مرتبه در تاریخ از گروهش در جام جهانی صعود کند.
حاج صفی و لک در مسیر لیگ یونان
رسانه‌های یونانی از پیوستن احسان حاج صفی و حامد لک به لیگ یونان خبر دادند. به‌ گزارش رادیو ورزش یونان، سران پانیو نیوس که پیش‌تر کریم انصاری‌فرد و مسعود شجاعی، دو بازیکن ایرانی را در اختیار داشتند اکنون به دنبال جذب دو بازیکن دیگر ایرانی هستند و به همین خاطر احسان حاج صفی را مدنظر خود قرار دادند. حاج صفی که برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران 82 بازی به میدان رفته، موفق شده است شش گل به ثمر برساند. قرارداد او با سپاهان رو به اتمام است و این بازیکن تا پایان قراردادش می‌تواند به تیم‌ ‌یونانی برود. این بازیکن قبلا هم مدتی در تیم‌ ‌فرانکفورت در لیگ دسته دو آلمان هم بازی کرده بود. همچنین حامد لک، دروازه‌بان ایرانی نیز دیگر بازیکنی است که مورد توجه سران پانیونیوس یونان قرار گرفته و باید ببینیم این دو بازیکن در زمان نقل‌ و انتقالات تابستانی چه برنامه‌ای خواهند داشت.
شفاف‌سازی فدراسیون فوتبال درباره قانون فسخ قرارداد
رئیس کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال با بیان اینکه بازیکنان می‌توانند در صورت دریافت کمتر از ۵۰ درصد قرارداد خود، آن را فسخ کنند، گفت: آیین‌نامه جدید در این رابطه از فصل بعد اجرا می‌شود. روزبه وثوق احمدی درباره مناقشه بین باشگاه‌های لیگ برتری از جمله نفت، سایپا و استقلال خوزستان بر سر فسخ قرارداد بازیکنان با قانون پرداخت کمتر از ۵۰ درصد از قراردادها، توضیح داد: بندی در آیین‌نامه‌ نقل‌ و انتقالات سال ۱۳۹۳ وجود دارد که بر اساس آن اگر قراردادی کمتر از ۵۰ درصد در طول فصل پرداخت شده باشد، بازیکن می‌تواند پایان فصل آن را یک‌طرفه فسخ کند. وی افزود: آیین‌نامه‌ جدید، هفته‌ پیش توسط هیئت رئیسه سازمان لیگ مصوب شد اما هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است. در آیین‌نامه‌ جدید درصد عنوان نشده و آن را به عهده باشگاه‌ها گذاشته تا در موردش توافق کند. به عنوان مثال ممکن است بازیکنی با باشگاهش توافق کرده باشد که اگر ۲۵ درصد از قراردادش را نگرفته بود فسخ کند.
رئیس کمیته‌ تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که تکلیف قراردادهایی که قبل از تصویب آیین‌نامه‌ جدید به ثبت رسیده، چه می‌شود، بیان‌ کرد: در رابطه با پرونده‌هایی که قبل از تاریخ تصویب این آیین‌نامه‌ ثبت شده‌اند باید به آیین‌نامه‌ سال ۱۳۹۳ رجوع کرد. یک اصل کلی وجود دارد  که بر اساس آن باشگاه نمی‌تواند با زور بازیکنی را نگه‌ دارد. هر بازیکنی که فکر می‌کند، به صورت موجه می‌تواند قراردادش را فسخ کند، در این زمینه آزاد است اما اگر فسخ او موجه نباشد باید تاوان بدهد و ممکن است محروم و جریمه شود. به عنوان مثال مهدی طارمی با باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه قرارداد بست اما قبل از شروع فصل، درخواست فسخ آن را داد و به پرسپولیس آمد، سپس ریزه‌اسپور از او شکایت کرد و معتقد بود که فسخ قرارداد، غیرموجه است. طارمی هم در حال‌ دفاع از خود است و می‌گوید بر اساس بندهایی که در قراردادش وجود داشته می‌توانست آن را فسخ کند.
دستیار کی‌روش سرمربی جدید تیم جوانان
دستیار کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی جوانان را بر عهده می‌گیرد.
پس از تایید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش سرمربیان تیم‌های ملی رده‌های پایه مشخص شد که امیرحسین پیروانی هدایت تیم‌ ‌ملی امید را بر عهده خواهد داشت.البته تاج روز شنبه عنوان کرد که از میان عباس چمنیان و یکی از دستیاران کارلوس کی‌روش یک نفر سرمربی تیم‌ ‌ملی جوانان و یکی دیگر سرمربی تیم‌ ‌ملی نوجوانان خواهد شد. با تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته چمنیان که از چند ماه قبل در حال‌ استعدادیابی برای تیم‌ ‌ملی نوجوانان است تا قبل از جام جهانی این تیم را آماده مقدماتی زیر ۱۶ سال قهرمانی آسیا کند، در سمت خودش ابقا می‌شود و یکی از دستیاران خارجی کی‌روش هدایت تیم جوانان را بر عهده خواهد داشت. بخش زیادی از تیم‌ ‌ملی جوانان را تیم‌ ‌ملی زیر ۱۷ سال تشکیل می‌دهند که مهر ماه امسال در جام جهانی هند شرکت می‌کند. بازی‌های تیم‌ ‌ملی جوانان در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا هم اواخر آبان ماه برگزار می‌شود.
باشگاه پرسپولیس در پرونده ماریچ هم محکوم شد
باشگاه پرسپولیس در پرونده دیگر بازیکن کروات خود هم محکوم شد.
 لوکا ماریچ که برای دریافت مطالبات خود از باشگاه پرسپولیس به فیفا شکایت کرده بود، این باشگاه را محکوم کرد تا ظرف یک ماه آینده طلبش را پرداخت کند. باشگاه پرسپولیس تا 30 روز بعد از اعلام رای فرصت دارد تا طلب 72 هزار دلاری ماریچ را پرداخت کند و اگر هم به رای صادره از سوی فیفا اعتراض دارد می‌تواند این پرونده را ظرف 21 روز آینده به دادگاه CAS ببرد. باشگاه پرسپولیس در حالی در پرونده ماریچ هم محکوم به پرداخت مطالبات او شد که هفته گذشته در پرونده شکایت آنتونی گولچ نیز محکوم به پرداخت 323 هزار دلار شده بود. هر دو بازیکن در زمان مدیریت علی‌اکبر طاهری در باشگاه پرسپولیس به عضویت این باشگاه در آمدند.
عشوری منتظر پاسخ استعلام فیفا
هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در فصل گذشته گفت: منتظر پاسخ استعلام فیفا هستم تا وضعیتم برای فصل بعد مشخص شود.
سینا عشوری در خصوص وضعیتش برای فصل آینده گفت: باشگاه مدتی پیش با ارسال نامه‌ای به فیفا، خواهان مشخص شدن وضعیت من شد و فیفا هم حالا قرار است تا فردا جواب این استعلام را بدهد تا وضعیتم روشن شود. وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطر‌نشان کرد: من دوست دارم در تراکتورسازی بمانم و امیدوارم که این اتفاق رخ دهد. بارها از علاقه‌ام برای ماندن در تراکتورسازی حرف زده‌ام و امیدوارم این اتفاق رخ دهد تا فصل بعد هم پیراهن تراکتورسازی را بر تن کنم.

نظر شما