شناسهٔ خبر: 19902296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

شناخت سیره امام علی (ع) مانع از ارتکاب گناه می شود

کرمان - مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: اگر محبت علی (ع) که نمونه کامل انسانیت، طاعت، عبودیت و اخلاق است از روی صدق و راستی باشد، مانع ارتکاب گناه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی جلالی صبح پنجشنبه در جمع کارمندان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) گفت: معرفت و شناخت کامل شخصیت والای امیرالمؤمنین امام علی (ع) و جایگاه او در جهان هستی در حد بشر نیست چه رسول اکرم (ص) خطاب به مولا می فرماید «یا علی لا یعرفک الاّّ الله و انا؛ ای علی! تو را هیچکس جز خدا و من نشناخت».

وی اظهار داشت: محبت امام علی (ع) حسنه ای است که با وجود آن هیچ گناهی به انسان صدمه نمی رساند لذا اگر محبت علی (ع) که نمونه کامل انسانیت، طاعت، عبودیت و اخلاق است از روی صدق و راستی باشد، مانع ارتکاب گناه می‌شود.

حجت‌الاسلام جلالی ابراز داشت: کسی که امام علی (ع) و تقوای او را بشناسد، سوز و گداز عارفانه او را، ناله های نیمه شب هایش و ساده زیستی و کار و تلاش همه جانبه اش را بداند، محال است به خلاف فرمان او که همیشه امر به تقوی و درستی می کرد عمل کند.

وی ادامه داد: هر محبی به خواسته محبوبش احترام می گذارد و فرمان او را گرامی می دارد. فرمانبرداری از محبوب لازمه محبت صادق است.

وی در پایان یاد آور شد: محب واقعی علی، واله و حیران علی و عاشق و جانباز علی، رهرو راستین علی است.

نظر شما