شناسهٔ خبر: 19770919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شهردار شیراز:

هزینه تخلف رانندگی در ایران بسیار پایین است

رای برون‌رفت از مشکلاتی که در زمینه حمل و نقل و ترافیک درون‌شهری دامنگیرمان است، نباید به‌دنبال مقصر بود، باید برنامه و راهکار تدوین کرد و ارایه داد.

صاحب‌خبر -

ایلنا: شهردار شیراز گفت: برای برون‌رفت از مشکلاتی که در زمینه حمل و نقل و ترافیک درون‌شهری دامنگیرمان است، نباید به‌دنبال مقصر بود، باید برنامه و راهکار تدوین کرد و ارایه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی‌رضا پاک‌فطرت امروز در همایش فرهنگ‌یاران ترافیک و همیاران محله که به‌مناسبت هفته ناجا در شیراز برگزار شد، افزود: باید در موضوع وقوع حوادثجاده‌ای و تصادفات شهری، به‌جای آنکه به‌دنبال مقصر باشیم، عوامل و راهکارهای پیشگیری کننده را دنبال کنیم.

پاک‌فطرت با بیان اینکه آمار کشته‌های حوادثجاده‌ای ایران، پیام خوبی را در جهان برای جمهوری اسلامی به‌دنبال ندارد، گفت: اینکه راننده، پلیس، جاده یا خودرو مقصر است، یک بعد قضیه را تشکیل می‌دهد، اصل تلاش برای فرهنگ‌سازی با ابزارهای مختلف و در دسترس است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس می‌توانند با حضور در چنین جلساتی و تعامل بیشتر با پلیس راهکارهای کاهش حوادثرا از طریق طرح در مجلس نظاممند و قانونی کنند، گفت: در بسیاری از کشور‌ها که آمار حوادثو تخلفات رانندگی کاهش قابل توجهی داشته و دارد، میزان جرایم بسیار سنگین بوده و فرد به‌شکلی ملزم به رعایت قانون می‌شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه هزینه تخلف رانندگی در ایران بسیار پایین است، ‌ گفت: اینکه یک راننده به‌واسطه سرعت بسیار زیاد در مسیری شهری و تصادف با یک عابر یا خودرو دیگر، موجب مرگ یک یا چند شهروند شود و بعد با پرداخت دیه، بتواند از این تخلف عبور کند، شاید منطقی نباشد.

وی با بیان اینکه دیه را شرع مقدس اسلام تعیین می‌کند، گفت: می‌توان با اضافه کردن جرایم به مبلغ دیه، به‌نوعی بازوهای بازدارندگی از چنین حوادثی را فعال کنیم.

شهردار شیراز با یادآوری اینکه تمام دستگاه‌های متولی خصوصا شهرداری و پلیس نیازمند تعامل و همفکری و برگزاری جلساتی مشترک هستند، گفت: متاسفانه جلسات زیادی برگزار می‌کنیم اما برآیند این جلسات، مقصر کردن یک‌دیگر بوده و هست، باید به‌دنبال هم‌افزایی بود.

پاک‌فطرت با اشاره به وضعیت ترافیک در شیراز، این موضوع را از مشکلات بزرگ این کلان‌شهر دانست و اجرایی شدن طرح ترافیک را راهکاری برای حل آن بیان و اضافه کرد: اینکه می‌گوییم زیرساخت ایجاد شود، باید متوجه باشیم که در تمام شهر‌ها همزمان با اجرای طرح ترافیک، اقدام به ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها شد.

شهردار شیراز اضافه کرد: باید راهکاری مناسب برای حل مشکلات مردم در خصوص حمل و نقل بیندیشیم زیرا حمل و نقل موضوعی است که با اقتصاد و امنیت جامعه ارتباطی تنگاتنگ دارد.

نظر شما