شناسهٔ خبر: 19550867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

خبری از توزیع گوشت گرم یارانه‌ای در خراسان رضوی نیست

R41347/P1336/S6,1188/CT6

در حالی که به ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم تنظیم بازار در استان خراسان رضوی در حال انجام است اما قیمت برخی اقلام افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، یکی از دغدغه‌های همیشگی که در آستانه ماه مبارک رمضان به وجود می‌آید بالا رفتن قیمت اقلام مختلف مورد نیاز است که علاوه بر مردم مسئولان دولتی را نیز نگران می‌کند.

امسال مشکلات دیگری نیز بر معضلات طبیعی هر ساله اضافه شده و آن هم اینکه قیمت گوشت قرمز بالا بوده و مردم از گذشتن آن از مرز 50 هزار تومان بسیار مضطرب هستند.

البته قیمت اقلام دیگر هم تفاوت چندانی ندارد و مردم را نالان کرده و به همین علت ستاد تنظیم بازار اقدامات خود را برای ساماندهی به بازار در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز کرده است.

توزیع گوشت، مرغ، برنج و شکر برای تعدیل قیمت‌ها در بازار یکی از برنامه‌های در دستور کار بوده که در مورد گوشت قرمز علاوه بر نوع منجمد برای توزیع گوشت گرم نیز برنامه‌ریزی شده است.

البته مردم در مورد افزایش قیمت برخی از اقلام دیگر مانند خرما و سبزیجات نیز نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند که جا دارد به آنها رسیدگی شود.

خرما افزایش قیمت نداشته است

علی باخرد؛ رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس می‌گوید: سهمیه استان در مورد کالاهای اساسی در حال توزیع بوده و جلسات کمیته تنظیم بازار نیز در حال برگزاری هستند که باید برای سایر کالاها نیز قیمت در نظر گرفته شود.

وی ادامه می‌دهد: در جلسات ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز برخی از اقلام مانند حلیم و زولبیا و بامیه افزایش قیمت پیدا کنند  و البته ممکن است که همان میزان سال گذشته نیز مصوب شود.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان می‌کند: حدود 200 اکیپ در سطح استان که 100 عدد از آنها در مشهد مقدس حضور دارند؛ موضوعات مربوط به تخلفات فروش را پیگیری می‌کنند.

باخرد خاطرنشان می‌کند: همچنین در مورد برخی از اقلام دیگر مانند خرما که برخی از نگرانی‌ها وجود داشته باید گفت که جهش قیمت آن چنانی که محسوس باشد رخ نداده است.

بیشتر فروشگاه‌های شهرداری درگیر توزیع هستند

محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد می‌گوید: تنظیم بازار به عهده اتاق اصناف و نهادهایی مانند این نیست و تنها تأمین کالا و نظارت بر بازار مصرف و قیمت‌ها بر عهده ما است.

وی ادامه می‌دهد: برای توزیع اقلام تنظیم بازار بیشتر گرایشان به سمت بازارهای شهرداری و عمده فروشان بوده و در سطح خرده فروشی زیاد این اتفاق رخ نمی‌دهد.

خبری از توزیع گوشت گرم یارانه‌ای نیست

احمد احدی؛ رئیس اتحادیه گوشت قرمز فروشان مشهد مقدس نیز می‌گوید: متأسفانه به علت مشکلاتی که در تولید به وجود آمده قیمت گوشت قرمز بالا رفته و در مقاطعی برای کنترل این امر گوشت گرم یارانه‌ای توزیع شد اما برای ماه مبارک رمضان هنوز خبری از این موضوع وجود ندارد.

وی ادامه می‌دهد: در دفعات قبلی که گوشت گرم یارانه‌ای بین واحدهای صنفی توزیع می‌شد حدود 40 واحد در این امر شرکت داشتند و در صورتی که هم اکنون نیز این طرح اجرا شود آمادگی وجود دارد حدود همین تعداد واحد در این طرح شرکت داشته باشند.

تلاش برای مجوز واردات دام سبک

سید حمیدرضا جوادی؛ مدیر امور تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی در زمینه اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان می‌گوید: هم اکنون یکی از مشکلات اساسی ما در موضوع تنظیم بازار تأمین گوشت قرمز برای مصرف مردم است زیرا قیمت آن به علت برخی از مشکلات در تولید افزایش زیادی داشته و ما در این زمینه در حال پیگیری مجوزات لازم برای واردات دام سبک هستیم تا بتوانیم نیاز مردم را برطرف کنیم.

وی ادامه می‌دهد: در مورد سایر اقلام اساسی نیز سهیمه‌های استان خراسان رضوی اعلام شده به عنوان مثال 4200 تن شکر به قیمت 2855 تومان برای مصرف کننده در بازار توزیع شده است.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی بیان می‌کند: همچنین 2400 تُن برنج سفید با قیمت 2700 تومان برای مصرف کننده و 1540 تن مرغ منجمد با قیمت 5750 تومان برای مصرف کننده نیز در اختیار واحدهای صنفی قرار گرفته است. 165 تن گوشت منجمد وارداتی با قیمت 19 تا 24 هزار تومان نیز برای توزیع در اختیار استان قرار گرفته است.

با وجود تمام گفته‌های بالا هنوز هم نگرانی‌هایی در بین مردم به لحاظ تأمین محصولات مورد نیاز خود در ماه مبارک رمضان وجود دارد که مسئولان باید به آن دقت بیشتری داشته باشند.

هم اکنون نیز موج برخی از گرانی‌ها برای ماه رمضان آغاز شده و اعتراضات مردمی به دست خبرنگار تسنیم در خراسان رضوی می‌رسد و لذا انتظار می‌رود در ماه مهمانی خدا به ویژه اینکه نمایشگاه تأمین کالا نیز برگزار نمی‌شود مشکلی برای تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در حوزه قیمت به وجود نیاید.

انتهای پیام/

 

نظر شما