شناسهٔ خبر: 19421685 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رییس‌جمهور در مصاحبه با شبکه PBS آمریکا:

تحریم‌ها غیر قانونی و غیر انسانی است

مردم به برنامه گفتمان اعتدال و میانه روی رای دادند و من هم بنا دارم به عهد خود برای اجرای برنامه‌ها وفادار بمانم / همه کشورهای منطقه باید به سمت دمکراسی حرکت کنند و صندوق‌های رای و اراده مردم تعیین کننده دولت‌ها باشد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با شبکه پی‌بی‌اس(PBS) آمریکا در پاسخ به سوالی درخصوص اهداف سفر به نیویورک، گفت: هدف من از این سفر رساندن صدا و خواست ملت ایران به گوش مردم و مقام‌های کشورهای مختلف جهان از طریق حضور در سازمان ملل است و امیدواریم که در تحقق آن موفق باشیم.

به گزارش ایلنا، رییس جمهور در پاسخ به سوال مجری معروف شبکه PBS در خصوص تحریم‌های ضد ایرانی اظهار داشت: ما تحریم‌ها را اساسا غیر قانونی و غیر انسانی می‌دانیم. به اعتقاد ما تحریم‌ها راه حل درستی نیست و نمی‌تواند مشکلی را حل کند.

دکتر روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع هسته‌ای افزود: ما به دنبال راه حلی هستیم که ایران به حقوق قانونی خود برسد و همچنین اگر نگرانی‌های هم وجود داشته باشد، برطرف کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: مسئله هسته‌ای، امروز به نماد غرور ملی و ایستادگی تبدیل شده است و مردم چیزی فرا‌تر از حق قانونی خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای نمی‌خواهند.

وی افزود: موضوع هسته‌ای همچنین نماد توسعه ملت ایران در بحثاستفاده از فناوریهای جدید و توسعه است.

رییس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و سوریه و حمایت از مردم این کشور گفت: دو کشور دارای رابطه عمیق و مستحکم هستند و این رابطه به زمان جنگ ایران و عراق برمی گردد و هر چند عراق یک کشور عربی بود اما سوریه در آن شرایط سخت در کنار مردم ایران بود.

وی افزود: همه باید تلاش کنند تا مردم سوریه ازاین بحران نجات پیدا کنند و همه کشورهای منطقه باید به سمت دمکراسی حرکت کنند و صندوق‌های رای و اراده مردم تعیین کننده دولت‌ها باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتخابات و برنامه‌های انتخاباتی خود، گفت: همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، برنامه‌هایی داشتند که به مردم ارایه کردند و من هم برنامه‌های خود را که بر اساس تدبیر و امید بود، به مردم ارایه دادم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: مردم به برنامه گفتمان اعتدال و میانه روی رای دادند و من هم بنا دارم به عهد خود برای اجرای برنامه‌ها وفادار بمانم.

نظر شما