شناسهٔ خبر: 1824013 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شعله های آتش در انبار کاغذ و ترکیو توسط اتش نشانان مهار شد

با حضور به موقع آتش نشانان، آتش سوزی انبار کاغذ و تریکو در خیابان ظهیرالاسلام، بدون خسارت جانی مهار و خاموش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس حوادث برنا، با شعله وری انبار کاغذ و تریکو و اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125، ستادفرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 7:09 صبح امروز آتش نشانان ایستگاه های 1، 2، 46 و گروه امداد و نجات یک را به همراه خاور دستگاه‌های تنفسی، نردبان و تانکر آب، راهی محل حادثه در خیابان ظهیر الاسلام کرد.

امیر مهدیانی مدیر منطقه 6 عملیات که در محل حادثه فرماندهی و نظارت نیروها را بر عهده داشت در این باره گفت: در محل آتش سوزی یک ساختمان دو طبقه قدیمی ساز با سقف شیروانی دیده می شد که طبقه اول آن انبار کاغذ و مملو از رول های کاغذی بود و طبقه دوم آن نیز کارگاه تولیدی محصولات تریکو و کشباف بود که حجم زیادی از پارچه، نخ و لباس را در خود جای داده بود.
 
وی افزود: پس از بررسی های اولیه معلوم شد آتش سوزی از طبقه دوم آغاز شده و به علت قابلیت اشتعال بالای اجناس به سرعت گسترش یافته و به اطراف سرایت کرده بود و شعله وری آن به حدی بود که دود از خروجی های ساختمان به بیرون زبانه می‌کشید.
 
مهدیانی خاطر نشان کرد: در این عملیات آتش نشانان به سرعت به چند گروه تقسیم شدند که گروه اول به سمت کانون آتش سوزی که در طبقه دوم بود رفته و پس از باز کردن قفل درب ورودی و نجات معجزه آسای یک کارگر شب کار که درون محل آتش سوزی محبوس شده بود مهار شعله های آتش را آغاز کردند و در زمان کوتاهی آن را تحت کنترل خود در آوردند که خوشبختانه به سرعت خاموش شد.

مدیر منطقه 6 عملیات سازمان آتش نشانی تاکید کرد: با توجه به وجود دود شدید، گروهی از آتش نشانان به سمت سقف شیروانی رفته و بخشی از آن را شکافتند و دودهای ناشی از آتش سوزی را از ساختمان خارج کردند.

وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی هیچگونه خسارت جانی در بر نداشت تصریح کرد: در این حادثه با عملیات سریع آتش نشانان از گسترش آتش سوزی و سرایت آن به اطراف جلوگیری شد که در صورت وجود سیستم های خودکار و کپسول های خاموش کننده ها و نیز آموزش آن به پرسنل انتظار می رفت از بروز خسارت مالی نیز به حد چشمگیری جلوگیری شود.
 
براین اساس کارشناسان سازمان آتش نشانی به کارفرمایان و صاحبان اماکن و کارخانجات توصیه می کنند با توجه به فضای کارگاه ها، خاموش کننده های دستی را در معرض دید همگان قرار دهند و از بازدیدهای دوره ای آن غافل نشوند و با هماهنگی کارشناسان آموزش آتش نشانی کار با این نوع خاموش کننده را یاد بگیرند تا در در صورت لزوم بتوانند از آن استفاده کنند.

نظر شما