شناسهٔ خبر: 15724744 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انجام 2 میلیون و 130 هزار مورد واکسیناسیون به جمعیت دامی میناب

میناب - ایرنا - رئیس اداره دامپزشکی میناب گفت: 2 میلیون و 130 هزار مورد واکسیناسیون در نیمه نخست امسال برای جمعیت دامی و طیور گوشتی این شهرستان تزریق شد.

صاحب‌خبر -

سید امیرمختار بهاری شنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: واکسیناسیون هدفمند و فراگیر در کنار رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای و کنترل شدید تردد دام می تواند از شیوع و بروز بیماری های مشترک و واگیر دامی جلوگیری کند.
بنا به اظهاروی ، اجرای سیستم پایش ومراقبت ازمراکز پرورش دام ، طیور، آبزیان و زنبورعسل شهرستان با استفاده ازسیستم یکپارچه مراقبت جغرافیایی”GIS” سازمان دامپزشکی کشور با هدف تضمین کیفیت فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره دراین مدت صورت گرفته است.
رئیس اداره دامپزشکی میناب ادامه داد: همچنین 245 هزار نوبت سر دام علیه انواع بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام مانند بروسلوز، هاری، تب برفکی، آنتروتوکسمی، آبله و طاعون نشخوار کنندگان کوچک واکسینه شده است.
بهاری افزود : تامین بهداشت وسلامت دام، کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی، تامین و تضمین بهداشت وسلامت فرآورده های خام دامی وپیشگیری و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام ازوظایف دامپزشکی است..
وی ، همچنین ازعملیات سمپاشی بدن بیش از 25 هزار و 500 راس دام و 278 هزار مترمربع جایگاه دامی در این مدت خبر داد و افزود:این عملیات با هدف مبارزه با انگل های خارجی صورت گرفته است.
رئیس اداره دامپزشکی میناب اظهار داشت: دراین مدت 2 هزار و 800 تن فرآورده های خام دامی مختلف شامل انواع ماهی و میگو، گوشت قرمز و گوشت مرغ و یک هزار و 244 تن غذای میگو و پودر ماهی نظارت بهداشتی شد، 311 مورد آزمایش با هدف تایید سلامت این فرآورده ها صورت گرفت که نتیجه آن ضبط و معدوم سازی چهار و 200 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی درپی داشت.
بهاری ادامه داد: صدور دو هزار و 547 فقره گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای به منظور حمل بهداشتی و تایید سلامت سه هزار و 60 تن فرآورده خام دامی و چهار هزار و 222 راس دام زنده و 986 هزار قطعه مرغ زنده کشتاری و سه هزار و 780 کلنی زنبور عسل خارج شده از شهرستان از مهمترین اقدامات بهداشتی در نیمه نخست سال جاری در شهرستان میناب است.
بهاری حراست از سرمایه های دامی کشور از طریق کاهش تلفات و ضایعات دامی، افزایش تولید و به تبع آن اشتغالزایی امنیت غذایی جامعه و همچنین ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومی جامعه و کاهش هزینه های درمانی و تلفات انسانی از طریق مبارزه با بیش از 800 عامل بیماریزای مشترک بین انسان و حیوان ا مهمترین رسالت های دامپزشکی ذکر کرد.
7194/6048
خبرنگار : علی نجفی / انتشار دهنده - خلیل تنیده

انتهای پیام /*

نظر شما