شناسهٔ خبر: 15512177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر کل اکو:

منطقه اکو باید به مقصد گردشگری تبدیل شود

دبیر کل اکو با بیان اینکه گردشگری، مهمترین بخش اقتصادی جهان را تشکیل می‌دهد، گفت: منطقه اکو باید به مقصد گردشگری تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار در زنجان، خلیل ابراهیم آکچا، در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین‎المللی غذاهای اکو-جاده ابریشم اظهار کرد: اولین دوره از جشنواره همزمان با جشنواره آش در زنجان برگزار شد و برگزاری مجدد این جشنواره و مستقل از جشنواره آش نشان دهنده موفقیت در این مسیر است.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره به میزبانی استان زنجان، خاطرنشان کرد: این جشنواره در احیای میراث تاریخی جاده ابریشم نقش به سزایی دارد.

به گفته آکچا، برگزاری جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم نقش مهمی در توسعه گردشگری در ایران و این منطقه دارد که می‌توان با تقویت همکاری و اجرای پروژه‌های مشترک در بین کشورهای عضو اکو در توسعه پایدار این کشورها قدم برداشت.

آکچا به برنامه‌ریزی مسوولان ارشد کشورها درباره توسعه گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری جشنواره غذای اکو جمعیتی بالع بر 450 میلیون نفر از مردم این منطقه را شامل می‌شود.

این مقام مسئول به سیاست‌های اکو  مبنی بر ارتقای صنعت گردشگری در این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: براساس سند چشم انداز این سازمان که برای سال‌های 2015 و 2025 تدوین شده است، گردشگری به عنوان یکی از چهار حوزه مهم در دستور کار قرار گرفته است.

دبیرکل اکو به پروژه‌های مهم اکو برای ارتقای گردشگری اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها به منظور کمک به توسعه گردشگری این منطقه پیش خواهد رفت.

آکچا برگزاری این جشنواره را کمک به شکوفایی جذابیت‌های گردشگری این منطقه در سطح جهان عنوان کرد و گفت: در این جشنواره فرهنگ ملل مختلف به نمایش درمی‌آید.

نظر شما