شناسهٔ خبر: 1533063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

حجت الاسلام رئیسی در جمع خبرنگاران:

درخواست از رئیس جمهور برای تشکیل جلسه شورای عالی فضای مجازی/ تصمیم برای فیلتر وایبر در زمان مقتضی

دادستان کل کشور گفت: رئیس جمهور درخواست داریم هر چه زودتر این جلسه را تشکیل دهند و بسیاری از دغدغه هایی که اکنون وجود دارد در این جلسات مطرح شود تا تصمیم مناسب اتخاذ شود.

صاحب‌خبر -
آفتاب: حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور امروز صبح در حاشیه مراسم ختم والده آیت الله هاشمی شاهرودی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که جلسه شورای عالی فضای مجازی چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: بنده از زمانی که به عنوان دادستان کل کشور مشغول به فعالیت شدم از رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی خواستم که این جلسه تشکیل شود زیرا این جلسات باید هر ماه برگزار شود که مدتی است که این جلسات تشکیل نمی شود و همین جا هم از رئیس جمهور درخواست داریم هر چه زودتر این جلسه را تشکیل دهند و بسیاری از دغدغه هایی که اکنون وجود دارد در این جلسات مطرح شود تا تصمیم مناسب اتخاذ شود.

وی در پاسخ به این سئوال که روسای قوای دیگر می توانند این جلسه را تشکیل دهند یا خیر، گفت: طبق قانون ریاست این جلسه برعهده رئیس جمهور است.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سئوال که آخرین وضعیت پرونده خبرنگار واشنگتن پست در چه مرحله ای قرار دارد، اظهار داشت: آقای محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در این خصوص توضیحات کامل را ارائه کردند.

حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به این سئوال که آیا جلسات مبارزه با مصادیق مجرمانه برگزار شده است یا خیر، گفت: این جلسات هر 15 روز یکبار تشکیل می شود و تصمیماتی اتخاذ می شود که در این دوره که بنده حضور داشتم این جلسات به صورت مستمر برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سئوال که آیا صفحه اجتماعی وایبر فیلتر خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: در این باره رئیس قوه قضائیه وقتی را تعیین کردند که ان شاء الله در زمان مقرر تصمیمات مورد نظر اتخاذ خواهد شد.

نظر شما