شناسهٔ خبر: 15132077 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد:

لزوم راه‌اندازی مترو در شهرهای اقماری اطراف تهران

ایلنا: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردای تهران از افزایش 91 درصدی زیرساخت مترو طی 10 سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مازیار حسینی با حضور در جلسه شورای شهر تهران به ارائه گزارشی در خصوص خطوط مترو پرداخت و گفت: در حال حاضر پنج خط فعال مترو در شهر تهران داریم که خط 3 در سال گذشته با همت عزیزان به صورت کامل به بهره‌برداری رسید و امیدواریم امسال باقی این خط را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه در نهایت 7 خط متروی شهری و یک خط سریع السیر به سمت فرودگاه امام خمینی در طول امسال و سال آینده خواهیم داشت، ادامه داد: شهر تهران 70 کیلومتر مساحت و 8 میلیون نفر جمعیت شبانه دارد و همچنین بیش از 17 میلیون نفر در این شهر سفر اتفاق می‌افتاد که 75 درصد این سفرها توسط حمل و نقل عمومی انجام شود که 30 درصد آن نیز با مترو است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید برا اینکه باید نسبت به تکمیل ایستگاه‌های مترو و تجهیز ناوگان اقدام کنیم، اظهار کرد: ریل مسافری ما در سال گذشته به 170 کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های ما به 100 ایستگاه رسید. امسال نیز خط 6 ، 7 و خط سریع السیر فرودگاه امام را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه خط 6 مترو از جنوب شرقی تهران آغاز و به شمال غربی شهر می‌رسد، خاطرنشان کرد: با حمایت کمیسیون عمران این خط به شهرری وصل می‌شود که تحول بزرگی در منطقه 20 تهران خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه در خط 6 مترو ، 32 کیلومتر خط و 31 ایستگاه خواهیم داشت و در خط 7 ، 27 کیلومتر خط مترو و 22 ایستگاه خواهیم داشت، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید در سال جاری 22 کیلومتر  از این خطوط و 8 ایستگاه را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طول خط مسافری ما تا سال 84 ، 89 کیلومتر بوده است و از 84 تا 94 به 170 کیلومتر رسیده است، گفت: طول خطوط مترو با آنچه که در سال‌های 95 و 96 احداث خواهد شد به 266 کیلومتر می‌رسد. 

وی تصریح کرد: در طول 10 سال گذشته زیرساخت مترو را به نسبت تاریخ مترو 91 درصد افزایش دادیم و آنچه که طی سال‌های 95 و 96 در دست اقدام است این عدد 190 کیلومتر خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی مترو در شهرهای اقماری اطراف تهران اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه وزارت راه کار ساخت قطار حومه را بر عهده گرفته است، این در حالی است که تهران مبدا و مقصد سفرهای مربوط به این نقاط است و بدون در نظر گرفتن شرایط تهران انجام این کار اشتباه است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نام شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه نشان دهنده آن است که ساخت مترو در اطراف تهران مربوط به شهرداری است، گفت: ما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی می‌کنیم؛ مردم بیشترین استفاده را از خطوط مترو داشته باشند.