شناسهٔ خبر: 14985463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد:

تعمیق روابط اصفهان و ارمنستان/ایجاد بخش ویژه ارامنه در اتاق اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار تعمیق روابط اصفهان و ارمنستان با تکیه بر رابطه تاریخی و فرهنگی شد و گفت: اصفهان و ایروان می توانند همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری مشترکی در بخش های مختلف تعریف کنن

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارموج از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و فعالیت ۶۰۰ معدن در استان اصفهان گفت: اصفهان صنعتی ترین استان کشور است که در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی جایگاه ویژه ای در کشور دارد.
وی با اشاره به نشست بین المللی جاده ابریشم در چین گفت: در حاشیه این نشست توافقاتی با رئیس اتاق بازرگانی ایروان صورت گرفت که به زودی شاهد امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق های اصفهان و ایروان خواهیم بود.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان همزیستی مسالمت آمیز ارامنه در کنار شهروندان اصفهان را قابل توجه دانست و گفت: ناقوس کلیساهای ارامنه بدون هیچ محدودیتی در اصفهان طنین انداز است و تعامل تاریخی ارامنه با اصفهان می تواند برای سایر کشورهای چند ادیانی الگو باشد.
سهل آبادی گردشگری را یکی از محورهای همکاری بین اصفهان و ایروان برشمرد و گفت: برقراری پرواز مستقیم اصفهان – ایروان گامی موثر در توسعه همکاری های اقتصادی در بخش گردشگری بین ارمنستان و اصفهان است.
وی از آمادگی ایجاد بخش ویژه شهروندان ارامنه در اتاق اصفهان خبر داد و گفت: ارامنه بخش قابل توجهی از جمعیت استان را تشکیل می دهند و در زمینه خدمات فنی و مهندسی توانمندی های قابل توجهی دارند.

///** انتهای خبر **///

نظر شما