شناسهٔ خبر: 14979075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

5 طرح تعاون روستایی در سیرجان افتتاح شد

کرمان - ایرنا - 5 طرح تعاون روستایی با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان تعاونی روستای کشور در شهرستان سیرجان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا 'حسین صناعی' شبانگاه دوشنبه در آیین افتتاح 5 طرح تعاون روستایی در شهرستان سیرجان افزود: استان کرمان با افتتاح 10 طرح تعاونی در هفته دولت رتبه نخست افتتاح طرح های این بخش را کسب کرد.
وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این طرح ها از سهام تعاونی ها و اعضا تعاون روستایی تامین شده است.
وی اظهار کرد: کارخانه های خوراک دام عرضه نهاده های کشاورزی، بسته بندی و سیلوی خوراک دام و کارخانه تولید بذر از جمله طرح هایی است که در شهرستان سیرجان افتتاح شد.
وی گفت: ایجاد اشتغال از وظایف سازمان تعاون نیست اما طرح های تعاونی زمینه اشتغال را در جامعه فراهم می کند.
صناعی از اجرای طرح سیماب در استان کرمان به عنوان نخستین طرح در کشور نام برد و افزود: ما در صدد بودیم که بخش غیردولتی ورود کند و در بخش آموزش به شکل تخصصی وارد عمل شود.
رئیس سازمان تعاون روستایی استان کرمان نیز طرح های افتتاح شده تعاون روستایی در هفته دولت در استان را 10 طرح تعاونی و تولیدی با اعتبار 50 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اعتبار این طرح ها از اتحادیه ها و سهام اعضا تامین شده است.
رضا محمدحسینی افزود: 300 تعاونی روستایی در استان کرمان فعال است که 138 تعاونی تولید، 114 تعاونی روستایی و مابقی تعاونی های کشاورزی هستند.
وی با اشاره به افتتاح 5 طرح تعاون روستایی در سیرجان با حضور مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور افزود: کارخانه خوراک دام در شهرک صنعتی با هزینه 5 میلیارد ریال با استفاده از اعتبارات دولتی و تعاونی ها با ظرفیت تولید 4 تن خوراک دام و اشتغالزایی 5 نفر افتتاح شد.
وی اظهار کرد: نمایشگاه نهاده های و ادوات کشاورزی با بخش ها و غرفه های خوراک دام ، خاکشناسی کشاورزی، سیستم های آبیاری جدید افتتاح شد.
وی گفت: طرح توسعه آزمایشگاه خاک شناسی و بهره برداری از تجهیز کلینیک گیاه پزشکی با اعتبار 3 میلیارد ریال از اعتبارات تعاون روستایی امروز در سیرجان افتتاح شد.
در ادامه کارکنان برتر تعاون روستایی شهرستان سیرجان نیز به مناسبت هفته دولت تجلیل شد.
7435/3029

نظر شما