شناسهٔ خبر: 14978016 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

در دانشگاه علوم و تحقيقات مي‌خواهند به ما مدرك بفروشند!

روزنامه جوان

پس از آنكه خبر مشكوك منسوخ شدن رشته پرتو پزشكي را شنيديم...

صاحب‌خبر -
پس از آنكه خبر مشكوك منسوخ شدن رشته پرتو پزشكي را شنيديم در دانشگاه علوم تحقيقات تجمع كرديم و به اين خبر واكنش نشان داديم. واقعيت اين است كه اين رشته يكي از رشته‌هاي معتبر حوزه پزشكي در سراسر جهان است و در دانشگاه‌هاي معتبر ارائه مي‌شود ولي حالا در ايران كه برخي مسئولان در سخن خود را طرفدار پيشرفت نشان مي‌دهند كمر به حذف اين رشته معتبر بسته‌اند، بدون آنكه به آينده فارغ‌التحصيلان و دانشجويان فعلي آن توجهي داشته باشند.   اين رشته چند سال قبل از رشته پزشكي هسته‌اي وارد شده و حدود 15 سال است كه در دانشگاه‌هاي اميركبير، صنعتي شيراز، لاهيجان و علوم تحقيقات در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري دانشجو جذب مي‌كند و فارغ‌التحصيل نيز داشته است. يكي از كساني كه اين رشته را به دانشگاه علوم تحقيقات اضافه كرد، دكتر عباس‌پور، رئيس دانشگاه علوم تحقيقات است. اما حالا به دلايل گوناگون اين رشته در دانشگاه ما حذف شده است.
 قبل از اينكه اين رشته در دانشگاه حذف شود، از طرف وزارت علوم نامه‌اي به واحد علوم تحقيقات براي پيگيري اين رشته ارسال شد، اما رئيس دانشگاه ترتيب اثر نداد و زماني كه بايد براي دفاع از اين رشته در جلسه وزارت علوم حضور پيدا مي‌كرد، نرفت و اين رشته از دانشگاه علوم تحقيقات حذف شد.   در حال حاضر رشته ما منسوخ اعلام شده و دانشجويان اين رشته با تجمع مقابل دفتر رياست دانشگاه، خواستار رسيدگي به اين مسئله بودند.
 بيشتر دانشجويان چهار سال علاوه بر شهريه‌هاي هنگفت كه به دانشگاه آزاد مي‌پرداختند، هزينه‌هاي زيادي براي رفت و آمد به اين دانشگاه از شهرستان‌هاي مختلف داشتند و حالا هم اين رشته حذف شده و هيچ‌كس پاسخگوي دانشجويان نيست.   در تجمع اعتراضي ما به اين موضوع كه پنج ساعت هم طول كشيد، دكتر عباس‌پور، رئيس دانشگاه حتي از اتاقش بيرون نيامد كه جواب دانشجويان را بدهد، بنابراين دانشجوياني كه در حال تحصيل اين رشته هستند، سرگردانند. دانشگاه اعلام كرده است كه به ما دانشجويان مدرك مهندسي پزشكي ارائه مي‌دهد كه هيچ ارتباطي با اين رشته ندارد.  در حال حاضر هيچ‌كس پاسخگوي ما نيست. دانشجويان اين رشته يك مدرك نا‌مرتبط بايد دريافت كنند و گويي دانشگاه آزاد قصد دارد مدرك بفروشد و برايش اهميتي ندارد كه اين دانشجويان در چه رشته‌اي تحصيل كرده‌اند و حالا بايد چه مدركي دريافت كنند.
از طرفي وزارت علوم كه چنين تصميمي گرفته است به هيچ وجه پاسخگو نيست كه دانشجويان اين رشته تكليف‌شان چه خواهد شد و چه بلايي بر سر فارغ‌التحصيلان اين رشته خواهد آمد؟ متأسفانه به‌رغم شعارهاي دولت كه مبني بر احترام به دانشجويان و دانشگاهيان بوده است، امروزه به هيچ وجه شاهد اين موضوع نيستيم.
*نام دانشجو نزد روزنامه امانت است

نظر شما