شناسهٔ خبر: 14976255 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دولت تدبیر وامید

پنج هزار و٣٠٠نفر دربخش تعاون استان اردبیل اشتغال یافتند

اردبیل-ایرنا-مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی گفت : پنج هزارو ٣٠٠ نفر در سه سال اخیر در بخش تعاون استان اشتغال یافتند که در مقایسه با دوره های گذشته حدود ٣٣درصد اشتغال استان در این بخش ایجاد شده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قاسم رحیمی دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ادارات کل تابعه استان اردبیل با اشاره به تعاونی های فعال در استان افزود: یکهزار و٨٠٠ تعاونی فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ٥٠٨ تعاونی در دولت تدبیر وامید ایجاد شده و از ٣٨٠ هزار عضو تعاونی هم٨٣هزار تعاونی در این دولت راه اندازی شده است .
وی افزود: در حوزه ارایه آموزش های مهارت عمومی به تعاون گران ١٥ هزار و ٨٠٠ نفر در حدود سه هزارو ٣١٥ ساعت آموزش لازم را فرا گرفتند .
رحیمی اختصاص ٦٥٠ میلیارد ریال وام به تعاونی ها ، واگذاری ١٠ هزار واحد مسکن مهر ،اجرای طرح هایی در قالب اقتصاد مقاومتی ، طرح توانمندسازی فقرا ومحرومین در قالب تعاونی فراگیر ملی ، طرح توانمند سازی فقرا ومحرومین در قالب تعاونی سهام عام ، گسترش مالکیت عمومی ومردمی کردن اقتصاد در قالب شرکتهای تعاونی وعمران شهری را از جمله اقدامات این اداره کل عنوان کرد.
رحیمی تصریح کرد: در حوزه روابط کاری در سه سال گذشته ١٥ هزارو ٥٠٠ فقره شکایت واصل شده که به ١٢هزارو ٨٠٠ مورد آن رای صادر شده ودر خصوص بازرسی های اعمال شده هم ١٩ هزار بازرسی از تعاونی ها انجام شده است
مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل از ایجاد ٣٣٠ تشکل کارگری وکارفرمایی در استان خبر دادوگفت: در طول سه سال اخیر ٣٣٠ تشکل کارگری وکارفرمایی ایجاد شده وتعداد ١٣ هزارو ٨٠٠ نفر هم در این سه سال از طریق مراکز کاریابی بکار گیری شدند .
رحیمی گفت :در حوزه مدیریت اجتماعی هم ٩ دوره سبد کالا هردوره به تعداد ١٦٠ هزار نفر در استان توزیع شده است .
وی برگزاری ١٦٠ مسابقه ورزشی ،بهره مندی کارگران از استراحتگاهها وتجهیز وتکمیل ورزشگاه های مشگین ،خلخال وگرمی را از جمله اقدامات اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل بر شمرد.
6016

نظر شما